fredag den 1. maj 2009

Endeløse ærgrelser og billige fantasier

***
Det, der sker, når hende, man elsker, holder op med at vise en kærlighed er, at man kommer til at hade og afsky hende i stedet for.

Man tænker "fede røv" i stedet for "gode, store røv".

Det er altsammen meget småligt.

Jeg forestiller mig i min fantasi, hvordan jeg vil afvise hende (haha, men husk, det er min fantasi): "Lad min pik være", vil jeg sige. Skubbe hende fra mig og sige: "Du skal ikke tro, du bare kan udnytte mig som dit sexredskab."

Man holder op med de små betænksomheder, der styrker det sociale netværk – her det kærlige netværk i den mindste sociale enhed, parforholdet (huhej) – og i stedet lader man tingene falde fra hinanden eller river decideret i stykker.

Jeg går rundt hele dagen og tænker, hvor sur og irriteret jeg er og hvor dårligt humør jeg er i – hele dagen, selv når hun står lige ved siden af. Det er værre, når hun står lige ved siden af.

Det er meget usundt altsammen og skader familien (den næste, udvidede sociale enhed) og hvad der ellers er.

Det hjælper heller ikke at brokke mig her – det får mig ikke ud af mit hoved – det ødelægger bare mere på lang sigt.

Jeg kan ikke foretage mig noget fornuftigt, fordi jeg bare tænker på, hvordan det hele er noget lort. Jeg kan ikke koncentrere mig om noget.
***

7 kommentarer:

Regitze sagde ...

ved du hvad, Mandehjammer.
nu tager du koen ved hornene, og gør noget ved det.
du beder hende skide på Aktins i 24 timer og åbner et par flasker. og så går i din formidable weblog igennem.
det værste der kan ske er, at hun vælger at forlade dig fysisk. og hvad så?

alternativet lever du jo i.

Mandejammer sagde ...

Jeg har ikke tænkt mig at dele min weblog med nogen (jeg kender). Er du sinddsyg, mand!

Kohorn er en anden sag.

Terse sagde ...

Jenny Saville, du har fundet Jenny Saville! Hun er fantastisk - jeg skrev speciale om hende - hendes ting er så ultraseje!

En rigtig træls lortedag, blev lige pludeslig lidt bedre fordi du mindede mig om at der findes en kunstner som hende. Tak for det :o)

Mandejammer sagde ...

Endelig en sand kunstelsker! Hun laver fede billeder. Det irriterer mig, at jeg ikke har set dem i virkeligheden ...

Mandejammer sagde ...

Hvor pinligt.

Terse sagde ...

Pinligt at du ikke har set dem i virkeligheden? I det tilfælde, nej ikke særligt - hendes produktion af oliemalerier var kun på ca. 40 i perioden 1996-2005 og de fleste er i privateje.

Jeg så 2 helt tilfældigt på Brooklyn Museum 2007 og de bjergtog mig! De er kæmpestore og nærmest selvlysende i deres gennemslagskraft.

Tjek Gagosian Gallery ud næste gang du er i N.Y. De udstiller jævnligt et eller to værker.

Mandejammer sagde ...

Tjek.