mandag den 18. maj 2009

Jeg skal åbenbart have noget at bekymre mig om altid

***
Jeg giver op. Jeg giver depechen videre til næste generation og lægger mig til at dø. Jeg når alligevel ikke noget. Når jeg ikke skal arbejde, laver jeg ikke noget. Men jeg morer mig ikke, jeg slapper ikke af, jeg tænker kun på alt det, jeg aldrig får lavet. Det er kvælende. Hvis jeg så bare kunne være en ordentlig "livsnyder" inden i også, men jeg ædes op af mine tankers besættelse som en stakkels OCD’er. Hver dag er en kamp for at strukturere mine tanker. Hver dag strides og kæmper jeg med de samme gamle dæmoner år efter år efter år. Dæmoner, der er så væmmelige og opslidende, at jeg ikke engang kan nævne dem her i fuld offentlighed. Og hvor så? I enrum med en terapeut, og det har jeg gjort. Jeg gider ikke betale for mere terapi. Jeg tror faktisk aldrig, jeg kommer over det her, dette unævnelige problem, der rider mig som en mare, der flår mig i ansigtet som en abe, dag efter dag efter dag, hver eneste time, hvad enten jeg er uden for en dør eller ej.

Hver dag bliver til en performance. Folk, der ser mig i Netto f.eks., tror jeg er rolig og fattet, sågar vittig, beleven og ugenert, men indeni kæmper jeg som en vanvittig, sindsforvirret person for overhovedet at holde styr på mig selv. Jeg burde flytte op i en hytte i bjergene i tre mdr. ligesom Justin Vernon fra Bon Iver.


Hør hele pladen! Når man er kommet sig over falsetten, er den fantastisk.
***

8 kommentarer:

Har været her før... sagde ...

Det lyder lidt som et lille nervesammenbrud perhaps?

- og lyder som om dit indre soundtrack er Morriseys mest deprimerende sang på repeat...

susling sagde ...

My God! Mænd, der kan li' Morrisey...bliver god damn træt - li' som jeg gjorde den gang...Hvad med noget mere up beat mood? Noget glad gammel punk...noget amerikaner punk...Ramones, New York Dolls...Noget...bare noget..
(Vi er "færdige" hører du..."færdige" med det man var. Sæt i gang med noget helt nyt...)

Suzy Q sagde ...

Bon iver? Det lyder som en lidelse. Er det dét du har, når Netto er et must?

Har været her før sagde ...

Nu er jeg en kvinde og jeg sagde jo ikke, jeg kunne lide Morrisey, vel!? - chill woman;)- (Jeg ka´nu godt lide Morrisey) - Ramones tch...

Per 19 sagde ...

Jeg kan ok godt li' Morrissey (og så kan jeg endda stave hans navn ;o)
Jeg kan også godt li' Ramones, The Dolls og Bon Iver - og rigtig meget andet. Men jeg hader virkelig Netto!

I øvrigt mener jeg, at man kan komme i supergodt humør af deprimerende musik...

Det var bare det jeg ville sige, hej!

Mandejammer sagde ...

Hvad er det for noget Morrissey hele tiden?!

Fredsdommer Kuglelem sagde ...

I Fakta ta'r det kun fem min. Og de spiller med garanti ikke Morrissey!

Mandejammer sagde ...

De spillede Sia i SuperBrugsen, fortæller min kone mig.