fredag den 19. februar 2010

AFRIKAS BLOMSTER – Hvad er der sket med mig? del XXVIII - Jesus i himlen, hvordan er jeg endt her?


På Lou Reeds speedede Lenny Bruce-plade Take No Prisoners nævner han på et tidspunkt de gamle Factory-udhængere og hvor er de nu? Dorothy Dean is writing for the Encyclopedia Britannica, she's doing the flower section for Africa. Sådan noget lignende. Men det kan han jo sagtens gøre nar ad, vi kan ikke allesammen være rockstjerner, hvor flippede vi end er. Nå, men sådan har jeg
det nu i mit liv: I'm doing the flower section for Africa.

Jeg plejede at høre det album, mens jeg sad og tegnede og drømte om New York. Jeg synes, han var det sejeste i verden. Jeg kunne det udenad. Nu gider jeg ikke høre det mere. Dengang var det allerede gammelt.


Korrekt citat: "Anyway, she makes her living writing things for the Encyclopedia Brittanica. Five cents a word, like last time I saw her she, she, Michael, she, she was doing the flower section in Africa. Delilah's Nabula, yeah, she said: 'What's the word that will make this thing interesting?'"
(Walk on the Wild SideTake No Prisoners, 1978.)



UPDATE 21-6-2010: PS Det er ikke til at se det, men jeg har på billedet t.h. meget snedigt kollageret elementer fra omslaget af Take No Prisoners oven på en buket af Redon. Subtilt, men kommunikativt noget inhabilt. (Klik & forstør, I feinschmeckere.)

Ingen kommentarer: