lørdag den 13. februar 2010

Jeg er aldrig blevet så visuelt voldtaget i mit liv


Min bror er irriterende. Jeg er ovre at hente mit barn, han var så venlig at passe for første gang i syv år, mens vi andre var inde at se Avatar (på fribilletter, og alligevel skal man lægge noget oveni [for helaften og briller], og jeg ender alligevel med at støtte fucking Egmont*) med mine hårdttjente – nu behøver jeg aldrig se en 3D-film igen, fra nu af er det smalle, stramme finkulturelle film til mig, mumblecore, grynet s/h, hvadsomhelst), og så slutter han med at sige: "Du trænger til at motionere. Du ser helt askegrå ud." Hvad har jeg gjort ham, andet end at kritisere ham og hans kones X Factor? Han tror, alting kan løbes væk. Han tror, mit gigtknæ kan løbes væk.


PS I morges, efter morgenskænderiet, var jeg i så dårligt humør, at jeg tog ud at løbe (af 2x The New Yorker Fiction Podcast-varighed). Og jeg er ikke i bedre humør. Jeg er mindre vred, men ikke i bedre humør.


*) Egmont er ikke vores fjende? Du tager fejl. Krabben med de gyldne klosakse? Nuff said.



13 kommentarer:

Don N sagde ...

Al magt til den gamle oversætter - og Interpresse!

Buk en søm sagde ...

Askegrå er det nye black, kan du hilse din bror og sige.

Dét og så lilla, det skulle blive de helt store farver her til foråret.

Mandejammer sagde ...

@Don N: Okay, Tintin kom på Carlsen, men hvad fanden. Hvad bliver det næste, hurra for Winthers?

@Min eneste læser med fashionsans: Det er godt at vide & det skal jeg nok huske på.

Don N sagde ...

Hurra for Carlsen IF - og Serieforlaget!

Milos Vendettas sagde ...

Ros for ordet mumblecore

Don N sagde ...

Mumblecore er en hip subgenre inden for moderne, amerikansk ungdomsfilm.

Mandejammer sagde ...

Tak Don, for pædagogisk formidling. En dag må jeg se en mumblecore-film.

Dr. Frøjt sagde ...

Visuel voldtægt? Hmmmm, jeg fornemmer potentiale til vores næste mange sessioner her!
Tankemad: Tror du selv, det er helt tilfældigt, at du lige valgte Clive Owen og hans gulerod som overgrebsmand/våben?
Hmmmm...

Mandejammer sagde ...

Kære doktor, det er ikke tilfældigt. Jeg kunne ikke finde det gamle skrækbillede af en, der har fået stukket store stearinlys ind i øjnene (som i: "Han har julelys i øjnene!" Gisp! Hjælp!), og Clive Owens gulerodsdrab er således mit andetvalg.

Mandejammer sagde ...

@mig selv: "Tintin kom på Carlsen" lyder suggestivt.

Dr. Frøjt sagde ...

"Julelys i øjnene" var ellers et interessant valg - ikke mindst når man påtænker, at konteksten er 3-dimensionel, kranial penetration. Har du overvejet, om du måske i virkeligheden var vidtåben for denne virtuelle skull fucking?

Mandejammer sagde ...

Bare fordi man er vidt åben er ikke det samme som, at det er ens (ofrets) skyld, din gamle fallocentriker.

Søm en buk sagde ...

@Mandejammer @mig selv:

- det gør suggestivt også.