onsdag den 17. februar 2010

Ingen grund til at uddybe


Jeg sad og så kunstskøjteløbpræmieoverrækkelse med min datter (13) over morgenmaden med ham der kommentatoren, der lyder som en Magasin-ekspedient.
– Kunstskøjteløb er ikke så mandigt, sagde jeg.
– Hvad mener du? sagde hun.
– De har pailetter på.

Hun er heldigvis moderne og har ingen fordomme. Og så lærte jeg hende om, hvor godt sport er for at lære om stereotyper*). Jeg kan læse sporten i avisen på tysk. Det er altid det samme, der står.


*) Kinesere er en mængde, østeuropæere var robotter, afrikanere er ren fysik, europæere har overblikket etc. etc. etc. Digt selv videre.



Slap Shot (1977).

15 kommentarer:

Donzo sagde ...

SLAP SHOT, fjolle! Ikke Snap Shot!

Mandejammer sagde ...

Haha! Åh ja, det er også rigtigt. Tak for opbakningen.

Anonym PCS sagde ...

Det havde Elvis altså også
- og nok nogle af de mandigste hofter vest for Struer.

Anonym TES sagde ...

Og hvad med Travolta-drengens hvide feberdragt, var der ikke også pailetter på den?
Eller er det bare noget, man drømmer sig til, fordi der er glimmer på diskokuglerne?

Anonym PCS/TES PS sagde ...

- plus ét (e)l

Mandejammer sagde ...

Glimmer på discokuglerne!

Per 19 sagde ...

Så hedder det åltså "discobollerne!" Tak.

Mandejammer sagde ...

PS Historien omhandler ikke mandigheden af pailleter men fordommenes sejlivethed.

Anonym PS PS sagde ...

Så var der vist noget med, at det ikke var nødvendigt at læse korrektur på kommentarerne, selvtak!

P.S. nå. Så misforstod jeg handlingen, men den er meget god alligevel

Mandejammer sagde ...

Hvilken handling? Husk at tale meget tydeligt herinde!

A-N-O-N-Y-M P-S P-S P-S sagde ...

F-O-R-D-O-M-M-E-N-E-S S-E-J-L-I-V-E-T-H-E-D-handlingen. Som det altså tilsyneladende var om (jvnf. forrige forfatterkommentar).

Var det tydeligt nok nu?

Mandejammer sagde ...

Klart. Hvad skulle jeg have sagt? Derfor gummisvaret: pailletter.

Se frem til mit kommende indlæg: "Mandige mænd i pailletter".

Anonym PPPPPS sagde ...

'Pailletter' er et udmærket gummisvar.

Og vi ser frem til indlægget, det er meget spændende, tak.

Per 19 sagde ...

Ord stavet med kapitaler og bindestreger er ikke tilladt. Tak.

Mandejammer sagde ...

Hvad?