mandag den 15. februar 2010

Alle hader mig tilsyneladende, hvis man skal tro på, hvad folk siger


Jeg er træt af at få at vide, at folk ikke kan lide mig. Ikke her, men i privaten. En af mine ældste venner er nødt til at holde to af sine traditionelle julefrokoster, fordi den ene halvdel af hans venner ikke kan lide mig (og Donzo, de kan heller ikke lide Donzo, men det er mere forståeligt, da han ikke ejer pli, så ved julefrokosten kommer jeg på Donzos hold af sociale spedalske), fordi jeg er "højrøstet". Jeg er sguda også ligeglad. Hvad rager det mig, om nogen ikke kan lide mig? Det virker bare underligt: det er sguda ikke pænt at sige: så og så kan ikke lide dig. Det er også akavet, når man render på dem. Hej, det er mig, I ikke kan lide. Nu forstår jeg bedre, hvorfor I har set så mærkelige ud i hovederne, hver gang jeg har mødt jer alle disse år.

I årevis har jeg måttet høre på, at min kone siger: Hvis du vidste, hvor mange mennesker siger, at de ikke kan lide dig (omskrevet). Og så skal man gå og gætte på, hvem det er. Dumme svin. Det værste er, at de hader mig mest, når jeg er mest mig selv. Men sådan er jeg. Hvad kan jeg stille op? Jeg er også ligeglad. Det er bare, hvad jeg står og tænker på, mens jeg forsøger at tæske liv i et overarbejdet, selvdødt maleri, der er gået koldbrand i. Og det er sguda ikke særligt opbyggeligt. Sguda. En flok røvhuller. Jeg foretrækker udlændinge. De er mere imødekommende.
Færdig.
Flere bånd der skal kappes.

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Med fare for at forstyrre morskaben her...

...jeg kan ikke fatte, at nogen ikke skulle kunne li' dig?! Højrøstet, siger du? (HVA'?!? - HVA'?!?) - det er s'gu da ikke noget ikke at "kunne lide" ved et menneske? Myyyystisk.

Desuden findes der ørepropper og folk der kan finde ud af at sige tingene ligefremt ('vil du ikke være sød at skrue lidt ned, jeg får ærligt talt lidt ondt i ørerne nu?').

1. Du har hjerne
2. Du har humor
3. Du er kreativ

Bonus-a. Du er til at gennemskue gennem al din arrogance som et kærlighedsfuldt menneske
Bonus-b. Du synger for dine børn og leger med dem i sneen, og de er ikke engang småbørn mere (for helvede!)
Bonus-c. Du er et fjols og et fjog, men du mener det meste vel, når du selv skal sige det

Well, jeg siger bare (som ham der Donzo) - op i røven med dem!!

Anonym sagde ...

Hov. Jeg fik ikke taget notits af det der 'jeg er s'guda ligeglad'.

Det er godt, at du er det.
- ville jeg altså have kommenteret, hvis jeg havde læst lidt mere ordenligt.

Mandejammer sagde ...

Det er nemlig rigtigt. Alene det, at jeg gider tænke på det her, betyder, at jeg er samvittighedsfuld og eftertænksom. Tjek. Pil op.

Anonym sagde ...

Haha - nemlig!

Anonym sagde ...

Jeg kan faktisk heller ikke lide dig, hvis jeg skal være helt ærlig. :-D

Mandejammer sagde ...

Det er okay, så længe du selv siger det.

Regitze sagde ...

jeg kan godt lide dig.
og jeg ville til enhver tid foretrække julefrokost b også som din borddame bare så du v d.

Mandejammer sagde ...

Det er dét. Folk skal bare lære mig lidt at kende. Jeg mener det jo godt, jeg stakkel.

Linguish Schminguish sagde ...

Skal du kalde mig og Donzo sociale spedalske? Hvad fanden er meningen. Jeg kan ikke gennemskue, hvem der er på a-holdet så, men jeg er sikker på at deres lidelse er meget værre.