tirsdag den 28. december 2010

Hovedbrud


Jeg vil gå i dyb meditation for at finde ud af, hvad jeg skal købe for fradrag før nytår.



Der er ikke noget, jeg har brug for, men jeg har ikke råd til at lade være. Jeg er ude i sånoget som en A3-scanner. Jeg gider ikke købe en iPad, før der kommer kamera i, men så skal I ellers se grafik. Min hemmelige drøm er, at jeg kan bruge den til at lave tegneserier på. Så vil jeg have en lomme i mit skræddersyede tøj ligesom David Hockney og slæbe den rundt som en skitsebog. Som om jeg nogensinde tog nogen vegne hen.

Det minder mig om dengang, min far ville købe en rejseprinter. – Hvad vil du bruge den til, sagde jeg, – printe ting i S-toget?

Jeg havde svært ved at forestille mig en reel anvendelse. Han har altid været en meget visionær senior.

Jeg burde invitere ham ind, nu det er jul, men jeg ved ikke, om mit nervesystem kan holde til det.

Hvad ellers? Et stort møbel? Jeg kan ikke fordrage at bruge penge på møbler og laver dem hellere af forhåndenværende materialer.

Måske en laptop, selv om jeg har? Jeg kunne jo altid købe en og så tage den tilbage, hvis jeg skifter mening.

Det er en hovedpine. Jeg er meget. meget distraheret over for min sande mission for tiden. Dels er det jul, dels er jeg umulig. Hvis jeg kunne tage mig sammen, gad jeg i hvert fald ikke skrive det her gejl. Hvor sørgeligt. I skal ikke tage jer af mig, jeg er langt ude.

Jeg har lyst til at græde.

Måske går jeg ned og køber en cigar.

Det ville være en bedre historie, hvis det var heroin. Mit nytårsforsæt er at drikke mere. På forskellige tidspunkter af døgnet. Jeg morer mig ikke nok.

Jeg er
parat til en total perspektivudvidelse.

Tak til jer, der holdt så længe som hertil, I er den hårde kerne. Fortjenstmedaljer, fortjenstmedaljer. Til alle! Store og små. Og nu afsted:
wiiiiiiiiiiiiiiiii!

8 kommentarer:

harjuleferie sagde ...

Nu forsvinder du ikke igen vel!!

Anonym sagde ...

Så er vi vist tilbage ved:
Anemone

harjuleferie sagde ...

DOH!

Anonym sagde ...

...Nå, men hvad skal du til nytår?

Anonym sagde ...

Jeg vil gerne have en hobla-nål

Anonym sagde ...

Du kunne købe en hel palle ond-cirkel i super brugsen - det vil give optimal tryghed ;-,

Anonym sagde ...

Mandejammer :o)
Godt nytår vil jeg ønske dig, inden du wiiiii'er for langt væk!
Kærlig hilsen
En (stor) fortjenstmedaljeindehaver

Anonym sagde ...

Man gør hvad man kan for at slippe væk, men måske er det på grund af limpistolerne. Der er i hvert fald noget.

Nå. Jeg synes medaljer er grimme, og jeg vil alligevel hellere ha' en ostemad, eller hjælp til blækregningen.

Tak.

P.S. og smuk