tirsdag den 22. september 2009

Jeg hader udgifter – især til møbler, der alligevel ikke holder

***
Da min kone tog mig tilbage i sin tid, fik hun mig til at købe en masse møbler. Nu vil hun have, vi (jeg) skal smide dem ud igen. Jeg hader at købe møbler, der ikke varer en livstid. Så vil jeg hellere bygge dem selv af pap og affaldstræ. Ja, grin bare, det gør hun også – og fnyser hånligt – men jeg har gjort det før, og jeg kan gøre det igen.


Og det har andre også. Jeg er ikke alene. Dobbelttyk pap, køleskabskasser – det er en reol eller et klædeskab eller en kommode lige dér – tapetklister og tapet eller andet papir til at dække æstetisk. Her blot et par eksempler på papindbo af førende designere.

Det er heller ikke første gang, hun har fået mig til at købe møbler for at markere et skift eller en begivenhed. Hver gang jeg har lidt penge, skal de bruges på møbler, det værste at bruge penge på af alt.

Hvorfor lader jeg mig lokke? Fordi så kan jeg føle mig som en konge ved at glæde min dame. (Ikke fordi der er noget ved møblerne, det er bare sånoget IKEA-lort, brug og smid væk, møblernes gummisko, en Bali-kommode, sånoget. Spild af penge.)
***

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hørt hørt!!! - ikke købe!! - hellere stjæle lidt f.eks....

Mandejammer sagde ...

Det kommer an på så meget.

HevenEarth sagde ...

Nej brug ikke penge på møbler. Brug dem på OPLEVELSER. (OK, det KAN selvfølgelig være en oplevelse at få nye møbler...)

Mandejammer sagde ...

Ja, det er en oplevelse at købe dem, men når man så har gjort det, står de bare dér. Enten skal man have en masse penge eller slet ingen, ind i mellem dur ikke. Sådan noget lignende.

Jeg er virkelig imod møbelkøb.