søndag den 13. september 2009

Lørdagsunderholdning

***
Jeg skulle være taget til fest, i stedet blev jeg hjemme i kolo og kedede mig. Jeg trænger til forandring. S/h-fjernsyn der kun kan tage DR1: Barnaby, ingen computer, kun denne bog*) at læse:



Den er fuld af dårlige historier.

Eks.:





Sånogen kan jeg også lave:

Tårernes kraft

Jeg havde engang en kæreste. En dag skændtes vi, og bagefter fik jeg hende til at bolle med mig, men så begyndte hun at græde. Hvad, hvad? sagde jeg. Hun kunne ikke, når vi lige havde skændtes. Jeg var ligeglad.


Dyrplageren

Min far havde en fætter, der altid var led ved ham. En dag fandt han en muserede og smed ungerne op mod væggen af skuret én efter én, mens min far så på.


Kampen om Byggeren

Jeg sagde til min kone: – Du tror aldrig på, hvad jeg siger.
Hun sagde: – Bare fordi jeg ikke er 100% enig med dig altid.
– Hold op, hold op, græd min datter.



*) Danskbogen - Læse- og Lærebog i Dansk, Gyldendalske Boghandel - Nordisk Forlag - København 1944. Tro det eller ej: børnene læser stadig historier, der findes i denne bog, i skolen. Det er ikke engang løgn. Det siger min datter selv.
***

1 kommentar:

Anonym sagde ...

FanTAStisk!