tirsdag den 29. september 2009

Hold op med at pive

***
– Der er ingen, der kan lide en pivskid, siger jeg til min datter, når hun piver.

Hør lige mig. Jeg driver en blog, hvor jeg ikke bestiller andet end at jamre mig dag ind og dag ud i årevis.


Er der ikke et Weirdo-cover, der ser ca. sådan her ud?

Dr. TB sagde et eller andet med, at man skælder andre ud for det, der irriterer en ved en selv. Sånoget lignende. Han var helt optændt over det, den ofte indsigtsfulde mediciner.

Jeg var nede hos ham til stærk mokka og fortalte ham om alle mine spændende oplevelser til hippie-kulturarrangement i udlandet og mine fremtidige rejseplaner.
– Hvad med den miljømæssige belastning? sagde han mht. mine flyrejser.

Det kan jeg ikke tage mig af i dette tilfælde. Bagefter tænkte jeg: Måske var han misundelig? Hvad ved jeg. Det er ikke sjovt at skulle gå på arbejde hver dag og være ansvarlig. Godt det ikke er mig. Når det sker, skal I nok høre en jammerklage om det. Verdens uretfærdighed.
***

4 kommentarer:

Gobba sagde ...

Ja, han har ret, den kloge Dr. TB. Jeg nåede samme erkendelse for nogle år siden i forhold til mine forældre:

Det, der irriterer mig mest ved dem, er netop de svage sider, jeg genkender i mig selv.

Nu, mens jeg skriver det, kommer jeg dog faktisk lidt i tvivl. Men det lyder i hvert fald meget dybt, på et eller andet lommefilosofisk plan. Det må kunne sammenfattes i en remse eller et vers til de små pigers poesibøger.

Mandejammer sagde ...

Han har givetvis ret.

Anonym sagde ...

"Det man siger er man selv"
Mvh
TO

Mandejammer sagde ...

Lad mig se... Den man tugter elsker man, og man skal ikke kaste med sten.