mandag den 28. september 2009

Fredag awten

***


I stedet for at gå hjem til min familie og se tv, blev jeg hængende og lavede denne latterlige tegning.

Du er en kylling og en kujon, kaldte min kone mig i sin svar-sms, fordi jeg sms'ede i stedet for at ringe og sige, jeg kommer senere.

Halvvejs hjemme over bakken lægger jeg mærke til en bil med to idioter i i ærmeløse undertrøjer og høj, dårlig musik, der morer sig med at køre hakkende – hvad heddersånoget: leger kængurustylte med affjedringen. Længere nede drejer de af samme vej som mig. Hvor skal de hen? Hvor ellers: Café Anaïs, hvor opcokede idioter samles med deres køretøjer hver weekend. Han er lidt lang tid om at vende, og en gul bil kører op bag i ham og smadrer lygten. Stakkels bilist, tænker jeg, hvad nu? Men så er det de her to duller, der stiger ud af bilen: –Gu-ud nej!
– Få deres telefonnummer! råber idioterne inde fra Anaïs, der er stimlet ud på gaden.

– Åhr ja, flødeboller, siger jeg, da jeg har ædt resterne.
– De er ikke til dig, du kommer for sent, siger min kone.
Fuck de flødeboller, tænker jeg stoisk og går ud i køkkenet. Nu kan de se deres dårlige TV i fred.
– Jeg driller bare, siger min kone.
– Vil du slet ikke have dine flødeboller? siger min datter.
– Nej, jeg gider ikke lege de lege.
***

Ingen kommentarer: