søndag den 27. september 2009

Samværen og intetheden

***
Det har været den værste weekend i mit liv. Jeg har bare siddet og lavet ikke en skid og tænkt på, hvor meget jeg har lyst til at gå min vej, hele tiden. Men jeg har ingen energi. Faldt i søvn til en fodboldkamp. Jeg kunne have sovet nonstop. Min familie klager over forskellige foregøglede lidelser og lægger sig og laver ingenting. Set på min kone spille PlayStation i fire timer. Sloges med min datter (13):
– Gør hvad jeg siger.
– Nej.
– Jo.
– Nej.
– Jo.
– Du la'r mig være, du la'r mig være, du la'r mig være.
– Du gør, hvad jeg siger!
– Nej.
– Jo.
– Nej.
– Jo.
– Nej.

Jeg kunne ligeså godt have været død.

– Hvorfor har jeg ingen energi i weekenden? spurgte jeg min kone.
– Det er der ingen, der har, sagde hun.
– Jamen, folk går da i Silvan og sånoget.

Ikke os. Her sker intet.
***

Ingen kommentarer: