onsdag den 26. november 2008

Hensigtserklæring – det bliver nok ikke bedre

***
Jeg må se i øjnene, at jeg nok aldrig slipper for at arbejde. Derfor må jeg tilrettelægge mit liv, så jeg også får tid til at udøve min kunst. Med andre ord: jeg kan ikke hele tiden vente på, at jeg bliver færdig med et job, før jeg begynder at male igen.

Det er for meget dag til dag, lidt ligesom Hillarys og McCains kampagner over for Obama, der havde overblikket og det lange perspektiv – uden at fare fra det ene brændpunkt til det andet. Forstår I?

Jeg må finde ud af at lave begge dele på forskellige tidspunkter af dagen. For der bliver hele tiden ved med at komme nye jobs. Jeg kan ikke stoppe strømmen, og det andet giver ikke en skid.



Et godt sted at starte ville være at lade være med at drikke kaffe og læse avis i to timer om morgenen og lave mit kedelige arbejde dér i stedet for.
***

9 kommentarer:

anjoe sagde ...

Hallelulljaaa, mandejammer er bare så STOR, og - gnæk-gnæk - det ved han sgu' da også ;-)

Anonym sagde ...

SÅ stor er han nu heller ikke!

capac sagde ...

Uden kaffe går det ikke, hverken arbejde eller kunst

Mandejammer sagde ...

Altsammen interessante perspektiver på sagen.

Unknown sagde ...

Vi tiljamrer dig,
Ah og Jamen!

Grethe sagde ...

Jeg ved, hvordan du har det, JM (MJ). Jeg har også for lidt tid til at skrive.

Mandejammer sagde ...

Har du i det mindste penge og dit eget værelse? Og hvad med den langsigtede tankeevne? Hvis du finder noget af den, så fortæl mig hvor.

Grethe sagde ...

Jeg går flux i gang med at lede - efter den langsigtede tankeevne, altså.

Mandejammer sagde ...

Kan man bruge sin kortsigtede tankeevne, der ikke fejler noget, til at finde sin langsigtede med?