onsdag den 6. januar 2010

Drømmen om ingen husleje, del III


En filmfyr, jeg kender, tilbød mig sin lejlighed i London – i et godt nabolag, med flodudsigt – mens han er i New York. Jeg har selvfølgelig ikke noget at bruge den til, for jeg skal sidde her og langsomt dø. (Men min drøm er at sidde dér og skrive min roman*) færdig og flanere i gaderne og spise flan i trattoriaerne og studere i læsesalen på British Museum.)

*) eller i hvert fald ét haiku

Jeg plejede at synes, London var åndssvag, fordi det ikke var New York, men nu kan jeg godt lide den. Jeg har foreløbig nægtet at tage til Berlin. Barcelona er en mulighed.

Hver anden dag modtager jeg propaganda-mails fra de her discount-flyselskaber (Norwegian: Bratislava 199,- kr.!) og får så inderligt ondt i hjertet.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

du ville vel overveje Søndre Strømfjord, hvis chancen bød sig.
Men hvorfor dette Berlin-forbehold? Det ville give dig et sted mere at drømme dig væk til. Faktisk ville du kunne tage hele familien med - nårh nej, du skal ha fred..

Mandejammer sagde ...

Jeg er langsomt ved at varme op til Berlin.

Mig selv under et andet navn sagde ...

Jeg gider ikke tage til Berlin, når der ikke er nogen mur.

Mandejammer sagde ...

PS Jeg skal ikke i nærheden af Sdr. Strømfjord.

Anonym sagde ...

Mariager fjord? Måske kan du bedre forholde dig sådan rent mentalt til den?

Mandejammer sagde ...

Jeg ånder lettet op allerede. Kolding Fjord. Alt er bedre end Grønland.