fredag den 15. januar 2010

Hvad er der galt med mig? – del VII: Kommunikationen


Jeg får aldrig lavet noget færdigt. Jeg får heller aldrig noget begyndt. Der var en mand, der kontaktede mig om en pris på et maleri, jeg har liggende på nettet. Det er tre år siden, og jeg skrev først tilbage for 6 mdr. siden: Vil du stadig gerne vide, hvad prisen er? skrev jeg.
Ja, svarede han.
Og jeg har ikke fået skrevet tilbage med prisen endnu. Jeg ved godt, hvad prisen er, jeg har bare ikke fået skrevet tilbage.

Det er mit håb, at mine manglende kommunikationsevner vil få mig til at virke som sådan en sær outsider-kunstner og derved mere kunstnerisk.



Det er mit håb, men det er ikke en god salgsteknik.

Nogen mennesker kontaktede mig for fem dage siden, fordi de er interesseret i et billede, jeg har liggende samme sted, og jeg har ikke fået svaret endnu.

I mellemtiden sidder jeg bare her og laver det samme gamle lort, jeg hader, som en stor baby, der ikke gider skifte sin fyldte ble.

41 kommentarer:

Agenten sagde ...

Jeg vil stadig være din agent.
Så skal vi nok få styr på "sawerne"....

Anonym sagde ...

Det er tvivlsomt om det virker, det der outsider særlingenoget.
På den anden side, hvis nogen en dag bliver virkelig irriteret over, at de ikke kan få lov at købe din kunst, så kan det jo være, at de bare tager forbi og stjæler den i stedet for.
Ligesom Mona Lisa.

Anonym sagde ...

P.S. du ku ovenikøbet bevidst vælge udelukkende at have kunst hængende fremme rundt omkring med mennesker der smiler mærkeligt på (just a suggestion)

Mandejammer sagde ...

@Agenten: Du er hyret. Igen.

@Anomym PS: Det er en skidegod ide. Jeg har længe planlagt indlægget: Folk kan bedre lide billeder, hvor nogen smiler. Hvad nu med det?

Anonym PS sagde ...

Hmtja? Det ville givetvis up'pe prisen på din blog gevaldigt.

Mandejammer sagde ...

Især fordi bloggen er gratis.

Anonym PS sagde ...

Måske nok mest derfor, ja.

Mandejammer sagde ...

Ja, men ikke kun det.
Følg med her på bloggen og se mig udfolde dette aspekt.

Anonym PS sagde ...

Jotak, jeg forsøger.

Mandejammer sagde ...

Tænk på det som en oplevelse.

Anonym PS sagde ...

Jotak, jeg forsøger.

Mandejammer sagde ...

Og en fornøjelse. Tænk også på det som det.

Anonym PS sagde ...

Jotak, jeg forsøger.

Mandejammer sagde ...

Forsøg ikke så hårdt. Lad det komme til dig.

Per 19 sagde ...

"Jo tak" er i to ord, tak. Jeg ville måske også smide et komma ind. Måske prøver du virkelig for hårdt?

Mandejammer sagde ...

Eller ikke hårdt nok.

Anonym PS sagde ...

Undskyld mig, men burde man egentlig ikke selv hedde Per Fekt, hvis man er typen, der går efter andres fejl?

Og muligvis forsøger jeg vel for hårdt (eller ikke hårdt nok) - men jeg forsøger da i det mindste.
Jotak.

Per 19 sagde ...

Så hellere Cunt Fekt, tak.

Anonym PS sagde ...

Orv ja. Det er også godt.

Per 19 sagde ...

Jo, tak.

Anonym PS sagde ...

Det var virkelig så lidt.

Mandejammer sagde ...

Hallo! Tal pænt til hinanden, læserskare. Hvis det da ikke er det I gør.

Per 19 sagde ...

Hey, jeg har ikke sagt noget, jeg synes bare, Anonym PMS sku ha nogen bank for at forsøge for hårdt eller for lidt!

Anonym PISD sagde ...

Halløj, jeg har da heller ikke sagt noget??? Jeg synes måske bare, at Per 19 sku ha et kursus i at time sine jokes noget bedre (det sjove går ligesom lidt af det, når man skal vente så længe på come-back'et).

Mandejammer sagde ...

Siger du hans timing er atemporalt vaklende?

Anonym PS sagde ...

Faktisk lagde jeg ud med overhovedet ikke at sige noget - til ham.

Mandejammer sagde ...

Tag dig ikke af ham.

Anonym PS sagde ...

Tak.
Jeg skal forsøge.

Mandejammer sagde ...

Fint. Bare vi også ser resultater på et tidspunkt af al den forsøgen.

Anonym 1-0 sagde ...

Vi?
- som i tag-team eller i tunger??

Uanset hvad, så kommer det nok til at ligge lidt tungt med dét.
Jeg er ikke et særligt resultatorienteret menneske.

Mandejammer sagde ...

Vi i betydningen alle andre end dig. Resten skal du ikke bekymre dig om. Husk: målet er det man rammer, som drevne kunstnere siger.

Anonym PS sagde ...

'Alle andre end dig'?

Tak for kaffe...

Mandejammer sagde ...

Jeg må lære at tage særlig hånd om mine ømskindede læsere. Lad mig se, hvad jeg kan sige for at glatte ud her ... vi i betydningen lad andre få glæde af dine tankers flor. Se også foroven: forsøget er resultatet. Jf. Gud: Søg og du skal finde. Jf. Picasso: Jeg søger ikke, jeg finder.
Det er utroligt som man skal holde folk i hånden.

Per 19 sagde ...

Åååh, lad dog lille Anonym PMS sejle i sin egen lille (røde) sø! Buuhuuuu, si'r jeg bare! Det var dog en ynk uden lige!

Anonym PS sagde ...

Der findes god, humoristisk retorik - og så findes der den giftige slags.
Jeg synes, din er god og humoristisk, Jammermand - også selv om jeg synes du er et kæmpekvaj nogle gange, når du be'r din kone respektere pie'en (f.eks. - det er meget smartere bare at sige, hvad man mener)

- noget, du evt. kunne overveje at viderebringe for din ven, Per Nitte. Han lader til at være typen, der har meget at lære endnu.

PS. jeg læser i øvrigt helt fint; uden hænder (men ellers mange tak - det har været en søgt fornøjelse)

Mandejammer sagde ...

Pernitten er et stakkels ensomt menneske. Men han er hvem han er. Og det må man respektere.

Anonym PS sagde ...

Aha. Men nu er han altså dels ikke alene om at være den, han er - og dels er han tilsyneladende ikke selv ret god til at lade andre være dem, de er.

Læs f.eks. længere oppe, hvordan han retter (på) overtegnedes orddeling - eller manglen på, rettere.

Den slags kan det umiddelbart godt være lidt vanskeligt at respektere.

Per 19 sagde ...

Gaaab...

Anonym SAS sagde ...

Haha - det var da i det mindste et step up fra 'cunt', 'pms' og 'sejle i sin egen røde sø' (knap så kønsdiskriminerende; bredere målgruppe).

Det har været virkelig hyggeligt, det her - og jeg har lært rigtig meget, og for det vil jeg gerne både takke Gud og Picasso, som det mindste.

Fare well, som de siger hos Aeroflot :)

Mandejammer sagde ...

Og med disse ord vælger jeg at runde diskussionen af. Jeg synes, vi nåede godt rundt i hjørnerne, synes I ikke også?

Anonym AS sagde ...

Bestemt. Og på en virkelig hyggelig måde.