fredag den 19. januar 2007

På vippen

Jeg er i tvivl om det er en god ide, det her bloggeri, med at fyre en masse gejl af om mig selv. På den ene side vil jeg gerne anerkendes som en original stemme i tiden, på den anden side ved jeg ikke om mine raslende tankeperler og peristaltiske bevægelser rager nogen.

Jeg tør ikke engang give flere oplysninger om mig selv for ikke for let at blive genkendt, for at min demografiske baggrund ikke skal afsløre mig. Det er jo et lille land ad helvede til.

I dag*) tilmeldte jeg mig blogbot.dk, men hev straks min tilmelding ud igen. Det var lidt ligesom uventet at dukke op i et chatrum.
Lammet af præstationsangst som jeg er, tænkte jeg, at jeg først måtte ændre skabelonen på min blog, så den bliver mere tjekket. Jeg vil have et billede og tekst sammen øverst på siden, ligesom andre mennesker. **) ***)

Jeg er jo ikke en af disse personer, der vender vrangen ud på sig selv, samtidig er jeg ret så skide ligeglad. Jeg vil bare ikke have min kone ser jeg skriver om hende og os. Navnlig når jeg tænker på hvad jeg har liggende i arkivet af nedladenheder og smædeskrifter, der blot venter på at blive posteret på en sløv nyhedsdag.
Det er heller ikke så fedt at brokke sig over sit arbejde i fuld offentlighed, selv eller navnlig ikke når det er løsarbejde.

Sådan er jeg: Halvt inde, halvt ude, med et ben på dokken og et i båden, med den ene fod i graven og den anden på en bananskræl, skrævende over Atlanten, med begge ben solidt plantet i den danske muld og næsen i den amerikanske ozon.

*) Det vil sige i forgårs.
**) Jeg følte med andre ord, at jeg burde klæde mig på, jeg kunne ikke stå der nøgen.
***) Jeg har ikke fået det gjort endnu.

Ingen kommentarer: