mandag den 22. januar 2007

Var der nogen der sagde uforholdsmæssigt?




Pedros nye bog om Danmark i det 20. årh. har hele 4 (fire) sider om Matador.
Lad gå, det er en tyk bog på 728 sider, men alligevel. Er der ikke sket vigtigere ting?
Ellers udmærket billedmateriale.
(Peder Christoffersen: Danmark i det 20. århundrede)

Opfølgende spørgsmål:
Er TV-serien Matador efterhånden ikke mere kendt end brætspillet Matador?
Er TV-serien Matador nogensinde blevet lavet som brætspil?

*

Min kone sætter sig til rette hver lørdag aften for at se Matador. I lørdags havde hun oven i købet lavet et stort fad hjemmedyppet konfekt og sprøde smørbagte småkager endnu lune fra ovnen. Og alligevel ville ungerne hellere ligge inde hos mig og se My Name is Earl på 3'eren. Lørdagshygge er ikke hvad det har været. Her måtte de løbe flere ture frem og tilbage for at nå til guffet.

Da Earl var færdig, tænkte jeg, at nu måtte jeg virkelig bevise, at jeg også kan hygge, så jeg satte mig ind ved siden af min kone for at se de sidste fem minutter af Matador. Og det lykkedes, selvom jeg var lige ved at falde i søvn. Jeg holdt hende i hånden, og jeg brokkede mig ikke eller sukkede en eneste gang.

Ingen kommentarer: