fredag den 28. marts 2008

Og en beret. En beret går han også med. Og så er han tuberkuløs

Jeg føler mig sart.
Jeg er helt blodfattig og svag i sjælen.
Jeg er cykelløs og flad i sjælen, og jeg har spildt mit liv.
Jeg er færdig.
Jeg er klar til sæbefabrikken.
Jeg er så ulivskraftig som en dårlig digter.
Sådan en bleg rad med mørke rande under øjnene, der lider af sjælesyge, det er mig.
Han har dårligt energi til et pip. Et haiku er det blevet til på en måned. Det er lidt, selv for ham. Og hvad med hans roman? Hvad med den, spørger jeg bare?
- Mere begejstring kan jeg ikke udvise i min afkræftede tilstand.
Jeg har det ikke følelsesmæssigt godt. Jeg føler mig så svag som indianeren i Cuckoo's Nest
Så lille han føler sig...
Jeg har det som en psykotisk indianer.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

En psykotisk indianer :-D

Fremragende. Fuldstændig fremragende og jammerligt skrevet!

Mandejammer sagde ...

Det er da godt, at mine lidelser kan glæde nogen.

Anonym sagde ...

Den enes brød den andens død du ved ;-)

Mandejammer sagde ...

Suk, jeg er følelseskompost.

Dennis sagde ...

Det go' jammer! Men der findes os ujammerlige psykotiske indianere.

http://archives.obs-us.com/obs/english/films/mxframes/deadman/pics/dead07.jpg

Mandejammer sagde ...

Er det Dead Man, du mener?

Anonym sagde ...

jeg forstår jer ikke. den psykotiske indianer fra kukus næst er sgu da stor og stærk og jack nøgle til friheden så hvad jamres der over. tjir op slå igennem