onsdag den 12. marts 2008

Uimodståelige tilbud

Jeg meldte mig engang ind i en bogklub. Som åbningstilbud bestilte jeg en bog om ordenes oprindelse. I den stod at "pencil" var afledt af det latinske ord for "lille penis" ("pensel" er det samme) og at "porcelæn" kom af "pig’s vagina", altså "grisefisse". Begge dele ting der er godt at vide.

Jeg gav bogen til min ven Steve, da jeg flyttede, sammen med en biografi om Leonardo, jeg også bestilte dér (og en bog om Europas historie, jeg aldrig fik læst), så jeg kan ikke tjekke efter, men jeg kan jo lige bekræfte på nettet... Jo, den er god nok: link, link.

Sidenhen meldte jeg mig ind i en CD-klub for at få åbningstilbuddet (The Smiths greatest hits, ABBA ditto, Repo Man-soundtracket), men betalte aldrig. Efter et par rykkere hørte jeg ikke fra dem mere. Senere prøvede jeg at melde mig ind i en anden CD-klub, men de meldte aldrig tilbage. De ville ikke have mig. De havde luret mig.

Ingen kommentarer: