fredag den 28. marts 2008

Sørgeligt endeligt

Jeg har kørt den i smadder
Min cykel er kaput, den står ikke til at redde: Ka-pow! Gør en ende på dens lidelser.

Nu skal jeg have en ny. Det ruinerer mig. Og den skal være rustfri (det var også mit minimumskrav sidst, men de lurede mig hos Jensen).

Effektiv salgspitch til modtagelig kunde
– Du har aflæst min karakter af min cykel, sagde jeg til cykelsmeden. – Jeg køber, hvad du har! (Men jeg venter, for de har ikke den rigtige endnu.)

Justering af tilbud
Min far og ringede og sagde, at jeg godt måtte låne hans søndagscykel – en Batavus, han kan bare godt lide at se på den – men så hørte jeg hans kæreste (hvad hedder sådan en, når de ikke er gift?) i baggrunden sige et eller andet, og så ændrede min far det til, at jeg godt måtte låne hans hverdagscykel et par uger, indtil jeg får en ny.


PS At gå til cykelsmeden er for mig lidt ligesom at gå til lægen, men så skal jeg bare minde mig selv om, at cyklen dog kan skiftes ud.

Ingen kommentarer: