torsdag den 30. august 2007

Dårlig handel

En god illustrator*), jeg havde mødt én gang, ringede til mig og spurgte, om vi ikke skulle ses.
- Det kan vi da godt, sagde jeg, hvad med til morgenmad? (Sidewalk Breakfast Special: $1.99.)
Da jeg så sad dér og åd mine æg, spurgte han mig, om jeg ikke ville være med i den kirke, som han og hans kone gik i – det var en meget frisindet kirke.
Det var enten det eller et homotilbud, hvad havde jeg regnet med (og svaret var sgu’da nej.)

Han sagde, at han havde solgt sin samling X-Men-hæfter for at købe en vielsesring til sin kone.
- Er du gal? sagde jeg.
Det havde jeg aldrig gjort.

Her troede jeg, han ville mig noget godt. Resten var ned ad bakke, og jeg hørte aldrig fra ham igen.


*) Brun undermaling, China Marker opløst i terpentin ovenpå. Vingemotiver, godt håndværk.



Ingen kommentarer: