lørdag den 8. august 2009

Blodig ulykke forude

***
Jeg sad fast i en kø på motorvejen i halvanden time i går.



Det var på vej hjem fra provinsen med min mor. Hun snakkede uafbrudt. Mens vi holdt stille, gik hun over og snakkede med de andre bilister.



Se denne film: This Filthy World med John Waters, der fortæller historier. Den er enormt skæg (og i øvrigt instrueret af Jeff Garlin, kendt fra Curb Your Enthusiasm).

Hvordan kan det være, at folk, når de når en vis alder, synes, det er nødvendigt at fortælle én om alt, der kommer ind i deres synsfelt, som om det var interessant? Min far gør det også. Hvad er det, der sker?
***

7 kommentarer:

Den stadig ikke særligt store lingvist sagde ...

Din mor gør det. Din far gør det. Noget - fx denne blog - kunne tyde på, at det er noget der ligger til familien Jammer.
Jeg sætter indtil videre uendelig stor pris på din fortløbende jammer over alt, der kommer ind i dit synsfelt - men håber, du er fuld af løgn og overdrivelser.

Mandejammer sagde ...

Jeg lyver aldrig. Denne blog er 100% hverdagsrealistisk reportage fra mit liv. Det er det, der giver den kant.

Anonym sagde ...

Godt spørgsmål! har muligvis noget at gøre med, at man så ikke skal forholde sig til sit indre liv så længe.. sådan virker det i al fald hos min mor.

Anonym sagde ...

(ville egentlig ikke være anonym, men pyt!)

Mandejammer sagde ...

Aha! Godt set!

Sussie sagde ...

Hvem er "folk"?

Mandejammer sagde ...

Folk er mennesker. Ganske almindelige menneskefolk.