onsdag den 5. august 2009

Ting jeg har lært af min far, del 1

***
Lektion 1. Ignorer det, så kan det være, det går væk af sig selv eller Gør det selv.
Min bror var 5 år gammel og sad på lokummet og råbte: – Fa-ar, jeg er fæ-ærdig, men min far overhørte ham selvfølgelig. Sådan lærte han at tørre sig selv.

Lektion 2. Gør noget dårligt, og det kan være, du ikke bliver bedt om at gøre det igen eller Min far er ikke min mor eller Gør det selv II
Da jeg var flyttet hjemmefra, fik jeg engang min far til at vaske mit tøj for mig. Så vaskede han min hjemmestrikkede sweater, så den krympede til kvart størrelse. Efter den dag bad jeg ham aldrig om at vaske mit tøj igen. Jeg har ham mistænkt for at gøre det med vilje. M.a.o. ubehjælpsomhed betaler sig.

Tak far, nu er jeg klogere og bedre rustet til livet.
***

Ingen kommentarer: