onsdag den 19. august 2009

Kære brevkasseredaktør, mit ægteskab er i kaffekrise

***
Jeg ved ikke, hvordan jeg skal fortælle min kone, at hun laver dårlig kaffe. Hun idoliserer kaffe mere, end jeg gør, men hendes kaffe er middelmådig til skuffende – hun lader den stå og trække i stempelkanden et kvarter*), fordi hun glemmer den, eller laver filterkaffe, der er blah. Vi er begge to enige om, at Blå Irma er fint, men hvad skal jeg stille op? Jeg drikker selvfølgelig kaffen, når hun laver den, men det er uden glæde, kun for koffeinen, og uden den berusende sanselighed, jeg føler ved min egen kaffe.

Jeg tror, løsningen er at give hinanden en laber italiensk espressomaskine i julegave. Eller før. Jo før jo bedre. Der står et ægteskab på spil. Et ægteskab balancerer faretruende på randen af en kaffekop (se forneden).


*) langt ud over de af Klaus Meyer og den øvrige sagkundskab anbefalede fire minutter.


***

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kritisk. Det svarer nærmest til at skulle betro sin kone, at man foretrækker selvbesmittelse frem for ægteskabelig coitus...

Mandejammer sagde ...

Ja, netop det faldt også mig ind.

Toke G. sagde ...

Kæreste Jammer,

Vi er én del afictionadós,
som har et intenst passioneret forhold til vores koffeinmisbrug.

15 minutters stempel-kaffe, bør ikke indtages af fritgående mennesker. Men kun udskænkes i fængsler, på plejehjem, i flygtningelejre og andre steder hvor grumme personager retfærdigvis er indespærret.

(muligt karriere-move for wifey-poh,
kaffebrygger i de Gamles by?)

Teknologien kan hjælpe dig, for Kr.70 får du én fiks diplomatisk løsning:

http://www.moccashop.dk/product.asp?product=1356

Skriv nu for helvede til mig, dit prokrastinerende lange skideskur.

Jeg vil allerhelst være din ven, og vil hellere udlevere mine to henrivende sønner til en flok pædofile, end jeg vil afsløre din identitet.

Hvis du ikke kan overskue mere venskab og kærlighed, i dit system. så tag for fanden da imod mine skejser, så du kan købe dig til noget lykke i form af én espresso-maskine...

Du har adressen.

Kærlig hilsen

Toke.

Dee Meiner sagde ...

.... t'mon, now... fizz and make up, Jammermand? (or kiss 'n make coffee; whichever way 'round the cup rocks your cake)

WE(E) THE PEOPLES KNOWS YOU CAN DOES IT!!

Mandejammer sagde ...

Tak for de gode ord & gode råd. Nu kan det ikke vare længe, før piben får en anden lyd (end en piben). Hvad det så end betyder.

Toke. G: Jeg er på sagen. Hvordan skraber jeg dine penge ind uden at afsløre min hemmelige identitet? Det er dét!