torsdag den 17. december 2009

Jeg er chaufføren

***
Vi var ude at køre, fordi vi skulle til familiejul.


MIG
Hvad er klokken?

MIN KONE
Jeg ved det ikke.

MIG
Gider du ikke se efter?

HUN
Er det ikke lige meget? Vi er alligevel for sent på den.

MIG
Jeg vil godt vide, hvad klokken er.

HUN
Jeg orker det ikke.

MIG
Grmf! Så bliver jeg nødt til at rode i lommen efter min telefon ...


(Til tonerne af Otto Brandenburg, Danmarks Elvis, den eneste cd, der findes i min svigerfars bil ud over TV2 og Bach.)



Min kone vil have, at vi skal køre på tværs af USA hele familien. Hahaha! Jeg må hellere begynde at spare op nu.


PS Det opløftende ved denne episode er, at vi dog talte sammen uden at skændes.

***

17 kommentarer:

Unknown sagde ...

Jeg fatter jer ikke. I er enten negative overfor hinanden, eller blot neutrale og indifferente.

Er der overhovedet noget I kan komme overens om, ud over ikke at gide gøre noget positivt for hinanden?

Anonym sagde ...

Det er vist ikke andet end almindelig angst - og afhængighed.
Mange mennesker kalder det 'at blive sammen for børnenes skyld'.

Anonym sagde ...

Andre kalder det blot 'livet'...

Anonym sagde ...

Yups. Det er dem, der ikke tror på liv efter ægteskabet.

Anonym sagde ...

Og os der ikke tror på et liv i ægteskabet.

Don sagde ...

Hvis Otto er Elvis, hvem er Melvis så? Og hva' med Rock-Nalle?!
Sidst, men mindst, hvem er vores Elvis Costello?

Anonym sagde ...

Måske også jer, ja.
Det er altsammen med til at gøre julen til sådan en glad og hyggelig tid.

Røde sagde ...

Jeg hader og afskyr julen - kapitalismens fest.

Anonym sagde ...

Du har ret. Det var nok sjovere at bruge 2 uger af december på at stå i kø efter lidt skinke i det gamle Sovjet.

Røde sagde ...

Aaah, det var tider!

Anonym sagde ...

Det var det i hvert fald!
Smalle tider, godt nok - men vi var da i det mindste sultne sammen, og der er jo ikke meget, der som sult kan få det bedste op i folk.

Anonym sagde ...

Hellere sulte end at svælge i sul og jul! Befri svinene!

Elvis sagde ...

There can only be one! Shake it, baby!

Otto Brandenburger Tor Presley sagde ...

Ja, men jeg er også den eneste i vores lille land! Skrup hjem til Tupelo, Aaron! Her synges på dansk!

Anonym sagde ...

Fint nok med mig.
Jeg æder alligevel and.

Anders And sagde ...

Dit lede svin!

Store Stygge Pulv sagde ...

Slurp!