tirsdag den 1. december 2009

Udgangene smækker i en efter en

***
Min kone spørger, om jeg ikke kan blive hjemme for at få orden på mine ting. Der er det eneste, der mangler nu. Nej, siger jeg, jeg skal arbejde. Det sagde jeg også i går. Og når jer er færdig med mit kedelige arbejde, skal jeg male (det sagde jeg bare ikke). Det er forfærdeligt, jeg har ikke virkelig ikke lyst til at røre ved nogen af mine gamle ting, der står hobet op i kasser nu. Og hvad med min ringbindssamling? Skal den bare ud? Og mine forede kuverter? Det er en kvælende fornemmelse, jeg kan mærke det stramme om mit strubehoved som en jernhånd lige nu, bare mine tanker bevæger det. Godt jeg har min lange næse til at komme op og få luft.



Det er svært at smide bøger og gamle plader ud.

Nu vil jeg se, hvad Donzo N og Einar Ejegod skriver om ovre på Facebook ...
***

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

En god måde at sortere på er at sætte hele lortet ned på gaden.
Det der mangler næste morgen skal du ikke skille dig af med.
Resten kan det være ligemeget med.

Mandejammer sagde ...

Det er som en ond drøm.