torsdag den 3. december 2009

På nattens rand

***
Mit liv er særdeles utilfredsstillende
jeg har ingen glæder, hverken ude eller inde
og slet ikke i min kvinde
Man kan ikke vinde

Jeg har kun dig, min lille blog
hvor jeg kan skrive alt mit brok
om end det aldrig helt er nok
fordi jeg er så stort et pjok

Jeg spilder al min energi
mens livet passerer mig forbi
Jeg må snart barbere mine håndflader, fordi
jeg bedriver så meget verbal onani

Bland dig udenom, siger min kone
Jeg bryder mig ikke om den tone
Jeg skulle have taget Lone
hun nok mit lem kunne bone

Tårerne rinder på min kind
snart jeg sover stille ind
aldrig mere jeg skal høre min kones: Tag & forsvind
Men hun vil græde over mine smuldnede ben

Ingen elsker mig, jeg er så alene
"Det kan du ikke mene"
Jo, det kan jeg, lad os få det på det rene
Mit hjerte langsomt er ved at forstene

Engang var jeg ung og frisk
Nu er jeg blot gammelt og træsk
Alt hvad jeg kan er at give mig selv tæsk
10 gange dagligt med en udkogt suppevisk

Jeg græder over, hvad jeg kunne have været
Men jeg gad aldrig tage besværet
Jeg har altid siddet indenfor og kigget ud på vejret
i stedet for at kæmpe for, hvad jeg har begæret

Mit liv er på røven
Jeg dumped' til prøven
Jeg havde ej det, der sku' til

Jeg ved stadig ikk', hvad jeg vil

Klap jorden, dæk mig til
ønsk mig god rejse ned til Hel
Jeg er færdig
helt ærligt
hvor jeg er et flop
Om jeg dør nu eller senere af en blodprop
hvad forskel gør det? Jeg er ganske ætset op
i sind og i krop

Både fysisk og mentalt
er det galt
kort fortalt
regningen blev aldrig betalt
Og nu kommer rykkeren
1, 2, 3
Jeg nikker til dykkeren
på min vej ned til bunden af havet
hvor jeg bliver begravet
med fødderne i en spand eksistent-
iel cement
Jeg kunne ikke være det bekendt
over for mig selv
Farvel
til jer andre
nu jeg ensomt må vandre
gennem skyggernes land, der-
nede under Atlanter-
havet, jeg kan ikke klandre
andre
end det sørgelige fjols, der var mig
der fór vild på sin vej
i munter leg med sin hale
og tog den gale
afkørsel
der førte til livets ophørsel.
***

7 kommentarer:

Flora sagde ...

Kære Jammerskat.
Jeg bliver ked af at læse, at du er ked af det hele.
Jeg nikker genkendende til flere af versene og kender frustrationen ved at mærke en energi, der aldrig er kommet nogen eller noget til gavn, mindst af alt een selv.
Jeg har dog håbet, at det er muligt at få den frem, energien, begæret, kald det hvad du vil, når jeg slipper angsten for at fejle, angsten for livet.
Livet er at betragte som et veldækket bord. Man er da et skarn, hvis man blot nipper af lækkerierne, tæller kalorierne og gemmer lidt til desserten. Det er der for at blive spist, så spis hvad du kan, smag på det hele, nyd alle smagsnuancerne, og hvis du er heldig er der også dessert. Og hvis du er endnu mere heldig har du også appetit til dessert.
Her kommer cluet: Sagen er jo, at der altid er plads til dessert!
Sådan er livet, æd af det, ikke nippe.
Det er ordene til dig, og i høj grad også til mig selv!
Et stort knus
fra Flora

Anonym sagde ...

Ak, du evigt jamrende... hvad skal der dog blive af dig?!

Måtte du få overskud til at gide dig selv, lys nok til at se, at du er, hvad du gør (og ikke bare, hvad du har gjort) samt alvorlig lyst til at gide at leve det hele menneske ud, som du går rundt og gemmer på inde i dig selv - det er mine tre juleønsker for dig.

It's never too late - until you say it is...

Donnydrengen sagde ...

Lyt ikke til dem, min ven
Livet er ikke værd
alt det besvær
mød mig igen i Zen
Lad os tage hinanden i hånden
og opgive ånden

Farvel onde verden
lad blot andre æde af tærten

Anonym sagde ...

Det er enhvers ret at opgive ånden (efter min mening i al fald).
Men skriver man blog, hvis det er dét, man allerhelst vil?
Tror jeg ikke.
Tror gerne Jammermanden vil leve, hvis han kan.
Èt eller andet noget inde i ham vil i hvert fald - så er det bare spørgsmålet, om det kan få overtalt resten.

ps. Jammermand: Seje orddeli
nger, ville jeg også lige si'!

Anonym sagde ...

Det er nok bloggingen som holder den stakkars mann i levende live... Og etterhvert endel av oss andre også; vi vil da følge med og vite hvordan det går (eller ikke)..

En der har gennemskuet ham sagde ...

Jammermandslingen er en primadonna - i virkeligheden har han det som blommen i et æg. Han vil bare gerne have massernes sympati.

Anonym sagde ...

Det må vel nærmest være smart eller trendy at være så syg i hovedet...!
- eller hvor det nu er, det syge befinder sig.....