mandag den 18. juni 2007

Arbejdsnyt

Det er frygteligt, nu sidder jeg og arbejder igen. Får det aldrig nogen ende?
Den gode nyhed er, at min kone i dag (og dette er en STOR NYHED, der bør udbasuneres) har fået arbejde. Det er aldrig sket før! Nu ser jeg frem til, at hun begynder at forsørge sin mand, som sig hør og bør.

Det klæder mig at være en holdt mand, en jordemodermand, eller hvad sådan noget hedder. Jeg skal gerne vaske tøj og smøre madpakker, bare jeg ikke behøver arbejde.

Jeg har ikke noget mod at lave noget, jeg kan bare ikke lide at arbejde.
Jeg er mod det.

I mine unge dage var der snak om "fritidssamfundet" (bl.a. på den statssponsorerede kanal) – hvad er der blevet af det?
Det gælder tilsyneladende kun de 25% af befolkningen eller hvor mange det er, der regner med at leve 20 år efter pensionen. (Altså de gamle.)
Jeg kunne gå på pension lige nu, jeg kan sagtens underholde mig selv.

Ingen kommentarer: