torsdag den 7. juni 2007

Latterlige bogomslag

Jeg har ryddet lidt op på mine boghylder. Blandt mine mange gode bøger fandt jeg disse underlødige stykker triviallitteratur, jeg har gemt grundet deres brillante omslag.



Bluffer's Guide - Genvej til vin (Bogsyndikatet 1987, oversat fra engelsk af Bjørn Wirlander, redigeret af Tom McEwan. Forfatter uoplyst).
Omslag: Finn Fjelsted, København.



Erle Stanley Gardner: Solbaderens dagbog (Lademann, uoplyst årstal, oversat fra engelsk Leif Tronholm).
Besked skrevet på modellens ben med læbestift: "Perry Mason! Du må hjælpe mig!"



Hammond Innes: The Doomed Oasis (Fontana Collins 1973).
Bemærk den meget tidsaktuelle brug af etniske stereotyper.



Leo Manning (alias Kjell Hallbing): Farligt spil (Sexy Western nr. 9. Williams Forlag, Oslo 1970).
Iflg. forfatteren og samleren Ole Lindboe kørte denne forfatter taxi og lugtede af pis på sine gamle dage.


Måske kan jeg smide bøgerne ud nu, jeg har scannet omslagene ind, men jeg tvivler. Tit er det første, man smider ud, det mest interessante.

1 kommentar:

Mandejammer sagde ...

Tak, Biby på månen.