onsdag den 13. juni 2007

Samfundets bærme

Kunstnere skal altid blære sig med at tjene lette penge, har jeg opdaget. De er som tyveknægte på den måde. Alle deres historier handler om, hvordan de har narret penge fra rige folk eller en forstadskommune.
Var det George Grosz, der registrerede den forbindelse?


Jeg sad og lyttede til det i godt selskab i går, og i dag gider jeg ikke arbejde. Ikke at der er noget underligt i det. Nu må jeg se, hvad jeg ellers kan finde på.






George Grosz: Nattens Tragigrotekster, s. 19

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Nu synes jeg, at I skal tage jer sammen. Jeg synes, at alt det der ynk for det første er usagligt, fordi det ikke er undrerbygget med mere end et eneste eksempel (som i øvrigt er taget ud af en kontekst), og for det andet, fordi det siger mere om jer, end det siger om kunstneren. Hvis I har tid til at lave tude-hjemmeside, så er det da jer der er
arbejdssky. Get a grip. Ellers er det jo os kvinder, der må være jeres mænd, og det er jeg ikke sikker på i ville synes om i længden!