torsdag den 14. juni 2007

Nymodens rejsegrammofon - lige til at tage med på stranden

På tip fra min gode ven 2mason tog jeg forbi Aage i dag og købte en rejsegrammofon, de har på tilbud derinde til kr. 695. Det er for fedt! Nu kan jeg spille alle de gamle plader, jeg har samlet gennem årene, bl.a. halvanden meter 78’ere jeg fandt ude på vejen her for fem år siden og aldrig har hørt (eks. jeg lige har hørt: Bing Crosby m. Les Paul: It’s Been a Long, Long Time. Det er kræs. Det er knas. For ikke at tale om den signerede Poul Bundgaard, jeg ikke nænner at spille) Jeg har fortalt alle, der er gået forbi, om det allerede, og jeg har ikke tænkt mig at standse foreløbig.
Ikke bare det, jeg kan forbinde grammofonen til computeren og lovligt rippe indhold til mine tonekunstprojekter.

Jeg har haft en pladespiller stående i kælderen i syv år, men aldrig sluttet den til. Alle min kones Røde Mor- og Donna Summer-plader står klar inde på hylden, lige til at smække på drejeskiven. Ditto to kasser disco-maxisingler med vandskadede covers, jeg har haft opmagasineret. Sommeren er reddet.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Super fedt!

Jeg har længe gået og tænkt på, at det kunne være fedt med en old school rejse pladespiller, og så faldt jeg over dit indlæg, og gæt hvem der er på vej ned til AAge :)

Tak for tippet!

Jakob

Mandejammer sagde ...

Så for satan!
Jeg bliver altid så overrasket, når der er nogen, der lytter til mig...