mandag den 28. januar 2008

Tendenser jeg har bemærket

Hvorfor kan hashrygere så godt lide at høre bluesmusik? De plejede f.eks. altid at lytte til blues, når jeg var nede at købe tjald* i hashklubben ved siden af Café Lunten på Østerbro (Viborggade?). Er det af samme grund, de altid sad og spillede brætspil derinde i røgen? Fordi de godt kunne lide de genkendelige mønstre?

Jeg afprøvede teorien med min ven Jason, der spiller trommer i et bluesband sammen med sin svigerfar oppe i Woodstock (hans kone er en honey, så man må tro, det er besværet værd. Hun sang backup for The Red Hot Chili Peppers på deres euroturné engang.** Nå.), og han bekræftede min tese: Pothoveder kan godt lide the blues.


* Efter devisen: Du gi’r, jeg henter (You buy, I fly!)
** Og ja, forsangeren er en idiot. (– Du aftvang hende et svar, sagde min kone. – Jeg vidste, han var en idiot, sagde jeg.)

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Den holder ikke helt,men ok reflektion.

Mandejammer sagde ...

Øv.

Anonym sagde ...

Fortvivl ikke. Måske er det alle blues fans som kan lide pot/hash og ikke omvendt.

Mandejammer sagde ...

Det kan sgu godt være.

Jeg er stadig ked af, at min teori ikke holder i "gadens parlament". Jeg havde jo fået den bekræftet af en ægte bluesmusiker og fhv. stofmisbruger, hvis søn hedder Spider.