torsdag den 31. januar 2008

Det havde hun ikke troet om mig – min brede, alsidige musiksmag

Jeg overraskede min kone: Jeg sagde, jeg havde lyttet til avantgardistisk radio hele fredag aften – musik der lyder som en der kører rundt mellem radiokanalerne, en gammel plade med en dame der snakker til en delfin, der gentager hvad hun siger (som en papegøje, delfiner kan bare ikke sige konsonanter), en der reciterer en liste navne eller lignende under feedbackstøj og mærkelige lyde.
– Det havde jeg ikke troet om dig, sagde hun.

Men jeg har faktisk fortalt hende før, at der er dage, jeg er så hektisk og udmattet af arbejde, at avantgardistisk elektronmusik er alt, hvad jeg kan lytte til, jo mere abstrakt, jo bedre.
Det var så ikke tilfældet i fredags, men alligevel. Så hjernerensende det var.

WFMU – god netradiostation. Findes også under Eklektisk i iTunes. Og de er meget eklektiske – fra fed gammel country blues til feedback til ABBA. Dancing Queen lyder forbløffende godt efter en forfriskende sorbet af støj. Nogen gange hælder de lidt rigeligt til tidlig firserpunk, men det kommer an på DJ’en.

***Hvis den ikke er god i dag, så prøv igen i morgen.***


PS jeg havde engang en plade med en mand, der spiller på en 800 fod lang streng, men jeg fik den aldrig hørt og lod den desværre ligge engang, jeg flyttede.

Ingen kommentarer: