søndag den 16. januar 2011

Hele holdet


Kvalme nætter uden luft
uden duft
af håb
kun råb
og lyden af fjern festen

Kaskader af skrydende latter
flade a'er
flade patter
gode kammerater

Tre lange, tre korte
og livet er borte
Den tandløse luder
samler ind til nye tænder
(kindtænderne, hun
sutter sidelæns uden
at åbne munden)

Vil du have på
hvad jeg mener
Jeg har så meget
at leve for
Jeg har rejst så langt
for at være her i dag
Og så skulle jeg smide
det hele væk?
Alt det jeg
har kæmpet for

En tandløse flok bh'er
et ølskilt
Noget jeg har set
Kvinden med hesteansigtet
drikker sin egen urin
Hvem var det der lugtede
til sin egen gummistøvle
som drak hun nytåret ind?
Min ven med musicalen
og tv-holdet
og sin døende far på hospitalet
De fleste mennesker er ikke
så heldige at falde hurtigt døde om
Fumletid du kunne ikke få
minutter
Et skrigende ølskilt
en død sirene
når de andre er gået hjem

Nu er jeg træt af
at ligge her
som en sur nabo
i mit eget hjem
Folk der klapper af sig selv

Gamle venner
uden tænder
Vi siger et nyt farvel

Jeg må aldrig sige
hvor dumme de lyder

Hvem er disse dumme idioter?

Jeg er træt af
ikke at kunne sove

Knips med fingrene
og der står de
Lattergebisser

Flere ting at holde hemmelige

Jeg ved ikke, om jeg kan
udtrykke over for dig
tydeligt nok ærgrelsen
over ikke at have noget sexliv



3 kommentarer:

Anonym sagde ...

jeg synes, du skulle få dig et. Det er for meget med al den sørgelighed - og så over dét?
Tsk.

engang talte jeg med en, som sagde som det samme: It just never happened.

Det er det, jeg mener: Intet sker bare af sig selv, du må gøre noget for det, og hvis det ikke er nok at gå rundt som sød værende over for din viv, så ræk ud og rør ved hende. Eller bliv skilt og få nogen andens sex. Eller sig, du har tænkt dig at, tja... jeg ved ikke. Det er svært at råde andre, når man heller ikke kender deres behov. Jeg har ikke fået sex i over et halvandet år snart, det skal ikke blive ved på den måde, siger jeg til mig selv, men intet sker, før jeg går ud af døren og ind i en anden.

God nat og god lykke med det, søde Mandejammer - tænk på, at det ender godt for sådan nogle som dig, altså før det rigtigt ender - fordi du er*, som du er (se selv her).

kram.

*og fordi det virker bedre, hvis du siger det, som det skal være (mind over matter)

Det Forkromede Overblik sagde ...

Det tror jeg ikke! Når man er så negativ som dig, så stråler det fra en, så du må sgu først vende bøtten i dig selv...

Jeg tror ikke du får gang i konen igen, amerikanerne lander jo ikke på månen bare fordi de kan!

Kan du huske sex med hende?
Var det godt?
Er det overhovedet værd at gå tilbage til en fuser?

Find en der vil!

Mandejammer sagde ...

Jeg er ikke spor negativ. Jeg er enormt positiv. Nu gider jeg ikke diskutere det mere. Det er hermed slået fast.