fredag den 21. januar 2011

Før jeg overhovedet er ude af sengen


- Nu kan jeg mærke, det er nok, sagde min kone. - Det kan godt være, du selv synes, det der er sjovt med alle dine fantasifulde indfald, men jeg er ved at få hovedpine. Sådan er det bare.

– Ja, det er jo også bare vittigheder, jeg selv finder på, siger jeg. - Lad os holde os til prosaisk hverdag.

- Nej, altså, siger hun ude fra køkkenet. - Hvorfor skal du tage alting så personligt?

Nu er jeg ved at få hovedpine.

I guder.

Jeg har en overaktiv hjerne, og det er også derfor, jeg vågner for tidligt om morgenen.*) Og jeg hader at få at vide, at jeg skal holde min kæft. Vær den stærke, tavse type, Gudsrost, eller blæs din hjerne ud. Så kan vi se, hvor overaktiv den er.

*) Af flystyrtdrømme


Gary Panter tilbyder åbenbart at lave tegninger til folk, hvis de sender ham tre ord at tegne efter og nogle penge. Det er en meget god ide.

13 kommentarer:

Anonym sagde ...

Scientology. Hindbær. Øgle.

Hva' koster det?

På forhånd tak.

Mandejammer sagde ...

Spørg du mig eller Gary Panter?

Anonym sagde ...

Tror ikke at Panteren, lusker rundt her i kommentarfeltet...

Dig sgu'da!

Hindbæret kan evt. udskiftes med en anden frugtsort, hvis du har allergier eller intoleranser, der besværliggør det's medvirken i værket.

Syn's bare de er så pæne.

Hvis jeg kunne tegne, ville de være mit yndlingsmotiv.

Mandejammer sagde ...

Nu var det jo ikke MIN ide. Men jeg er nem at lokke med penge. Men så sig lige mig, hvordan man gennemfører en handel, når jeg samtidig må værne om min hemmelige identitet? Svar mig det.

Anonym sagde ...

Christ... Tænkte nok at du ville bruge: " Hvaae med min anonymitet" -finten....tsk.tsk.

Bare fordi du ikke kan tegne en bøjet øgle...

Gir' sgu Panteren tjansen alligevel€£¥$Caching.

Mandejammer sagde ...

Jeg bliver udmattet bare ved tanken om at tegne Scientology. Hvor meget vil du gi'?

Anonym sagde ...

Fire for en tudse?

Mandejammer sagde ...

6x8 tommer på godt papir?

Anonym sagde ...

Skip Hubbard-tosserne da...

1/ tre. ord. penge.

2/ himmelblå. tiger. øjne.

3/ Onkel. Danny. tegner.

4/ babser. blomster. bær.

Alternativt:

5/ what. the. fuck.

Mandejammer sagde ...

Hmm, det lyder umiddelbart meget godt. Kender vi hinanden? Eller skal vi afslutte handelen, når jeg har åbnet min webshop?

Anonym sagde ...

Wuhuuuuu, inches og godt papir.

Fornemmer at mine pojkers børneopsparing, vil blive udhulet
som en Danbo, i dette smukke forår 2011.

Anonym sagde ...

Nope. Har jo for helvede prøvet i umindelige tider. Opgiver dig jævnligt, med blødende hjerte og vintersprukne læber.

For atter at returnere, i usvækket inderlig beundring.

Hvis vi skal vente indtil din "webshop" er i luften, vil inflationen og tidens tand, nok have forårsaget at 1000 spir vil være dagsprisen for 2 liter mælk og et pund kaffe i Netto..

Mandejammer sagde ...

Du har ret. Vi må lægge en slagplan. Mind mig lige om det her igen. Jeg må løbe!