søndag den 28. december 2008

Udvandring i protest

***
I dag har jeg forladt mit hjem i protest, fordi jeg ikke kan få lov til at sidde og arbejde i fred.

Jeg er lige kommet i gang, og
POP
så siger min kone: – Hvad med at invitere (det her par, vi kender, med små børn) forbi?
POP! Der røg mine tanker.
– Hvad? Hvornår skulle det være? Nu? Jeg ved ikke engang, om jeg kan nå at komme med nytårsaften!

– Jeg sidder fredeligt og passer mig selv og generer ikke nogen. Hvorfor skal jeg tage stilling til det nu?

– Du behøver ikke snerre af mig.

Og så følger der forskellige kommentarer ude fra køkkenet.
"Hvorfor går du ikke bare din vej?" F.eks.

– Godt, så går jeg!

Mumle, skumle!
Børnene ser granatchokerede ud.

Ude på gaden løber jeg lige ind i en mor, jeg kender, og så skal jeg tage stilling til hende og ud af mit hoved igen.

Nu sidder jeg i mit ensomme, højloftede arbejdsrum med et brød og to oste. Jeg har ikke lyst til at være her.

Jeg har groft sagt ikke lyst til noget.
Måske burde jeg spille den af?
Jeg har skidt.
***

6 kommentarer:

anjoe sagde ...

Det påstås vel ellers, at det er bedst med højt til loftet, så nyd solotiden og få bestilt noget ;-)

Det Forkromede Overblik sagde ...

Mandefrigørelse NU! Godt 'gået', men husk nu at give hende et kys på kinden når du kommer tilbage, du mente intet af det og adskillelsen har været forfærdelig:-)

Resten er mændenes hemmelighed. Pøj pøj med det!

Mandejammer sagde ...

Hvor smart! Tak.

Anonym sagde ...

sådan er det nemlig at arbejde hjemme.
Møgirriterende for alle.

Mandejammer sagde ...

Åbenbart.

Anonym sagde ...

"...og så skal jeg tage stilling til hende og ud af mit hoved igen."

Nej, du skal da ej. Man bør altid blive i sit eget hoved. Og kvinder har ikke krav på at blive taget stilling til 24 timer i døgnet, bare fordi de er kvinder.

Dette siger en kvinde, der har frigjort sig fra at blive invaderet af andre kvinder på denne måde.

Hvis du ser én i horisonten, du ikke lige gider snakke med, så drej hurtigt om hjørnet og glid væk, eller, hvis du ikke kan slippe væk uden at gå forbi vedkommende, så sig hej på en distræt eller fortravlet måde, der viser, at du ikke har tid eller lejlighed til at snakke. Lær det lukkede kropssprog! Det er fabelagtig effektivt.