fredag den 16. maj 2008

Distraherende skønhed

Jeg mødte Dr. TB nede på gaden og stod og fortalte ham et eller andet vittigt*), og så siger han: – Jeg kan slet ikke komme mig over, hvor godt du ser ud med dit nye hår.
– Jeg ved det, sagde jeg. – Du hører overhovedet ikke efter, hvad jeg siger, du står bare og tænker over, hvor blændende godt jeg ser ud. Jeg er ligesom en smuk kvinde: Folk griner, lige meget hvad man siger. Man kan virkelig sænke sine standarder.


(Han kan godt lide dem renskurede og glatbarberede.)


*) Noget om at Stalins terror var tilfældig og kunne ramme hvem som helst, mens Hitlers var mere målrettet, mod bestemte befolkningsgrupper.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Smukke Gerda!

Mandejammer sagde ...

Det er ikke kun håret, "Don N", det er hele pakken.

Anonym sagde ...

"Renskurede og glatbarberede" Numme-num...