tirsdag den 13. maj 2008

Flyt frit

Man hører tit om, hvordan folk (som min kones morfar) i gamle dage flyttede lejlighed hele tiden. F.eks. hvis de ikke gad male, flyttede de bare. Sådan er det ikke mere.

Jeg kommer også tit til at tænke på den unge Isaac Bashevis Singer, der flyttede fra det ene lejede, møblerede værelse til det andet kun iført sin kuffert og rejseskrivemaskine. Det kan man til gengæld godt nu, hvor man kan have det hele på sin laptop og ikke behøver flytte rundt med 7 mælkekasser grammofonplader.

Jeg fantaserer fra tid til anden om ikke at have nogen familie og leve huslejefrit med min laptop og et af de her skidesmarte telte der er en hængekøje eller omvendt.

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

I gamle dage, hvis de ikke gad male?
I mine gamle dage rejste de med drosche og dragkister, og næppe pga maling. Måske tapet.

Mandejammer sagde ...

Jeg mener i Kbh. i årene efter 2. verdenskrig. Jeg indfører straks et historisk hint.

Suzy Q sagde ...

Jeg har Isaacs autograf.

Suzy Q sagde ...

..men han skrev ikke noget om flytteriet.

Mandejammer sagde ...

Åhr ja! Hvor står autografen henne?

Jeg har Seamus Heaney! (Nu vi er ved nobelprismodtagere.)

Mandejammer sagde ...

Med personlig dedikation vel at mærke.

Suzy Q sagde ...

ihhh. min er bare upersonlig.

Suzy Q sagde ...

Næh den er til Henry. Hvordan kan jeg vise dig den? jeg har lige taget et billede af den. Den lå i en flyttekasse ude i udestuen.

Mandejammer sagde ...

Hvilken Henry?

Sæt billedet på din blog, så skal jeg movere mig over og kigge på det.

Suzy Q sagde ...

okay