torsdag den 22. maj 2008

Posttraumatisk sparkerefleks

Min kone sagde noget klogt i går (da hun var færdig med at kommentere Ronaldos nuttethed og hår). Hun sagde: – Det er utroligt hårdt med straffesparkskonkurrence, for pludselig er fokus ikke længere på ham der kan (score mål), men på ham der ikke kan (score mål).

– Bortset fra målmanden, sagde jeg. – Han kan jo (redde mål -red.).

Jeg tænkte over det igen i morges, da jeg vågnede: Hvor er hun dog klog.

Og så undskyldte jeg for at have sparket hende i røven med låret i nat i søvne, fordi jeg drømte jeg spillede fodbold. Jeg vågnede af det, det gjorde hun ikke. Til gengæld vågnede hun af den albue jeg gav hende i hovedet (det husker jeg ikke noget om).

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Øh - hvem vandt?

Mandejammer sagde ...

Kampen endte uafgjort.

Anonym sagde ...

Er du den røde eller den blå?

Mandejammer sagde ...

Sandheden? Jeg er ingen af dem.

Okay, så tager jeg den blå.