fredag den 16. maj 2008

Dramatisk episode

Jeg kom til at smække mig ude af mit værksted i går, og min ekstranøgle ligger derhjemme, og min cykelnøgle var også smækket inde. Så jeg gik udenfor med en lang stige, men der var stadig tre meter op, og der er også en kælderskakt lige under vinduet.

Hvad gør jeg så? Firer jeg mig ned fra taget som Mission Impossible? Og hvad er det værste der kan ske, hvis man binder et reb om livet, at man hænger omvendt? Nej. Monterer jeg et spejl og en krog på en lang stang, så jeg kan fiske mine bukser (med nøglerne i lommen) ud gennem vinduet, som de ligger lige indenfor? Nej. Jeg smadrer da bare gennem gipsvæggen over døren og kravler igennem hullet via en malerstige.

Det er fedt bare lige at smadre gennem væggen som Hulk’en.

Og så på min forstuvede ankel.

Jeg satte nogen skruer i igen, og nu er der ingen der kan se forskellen.

Gipsvægge! De er ingenting værd. Et S.W.A.T.-team kunne bryde ind og uskadeliggøre mig på under 10 sekunder.

2 kommentarer:

anjoe sagde ...

Mangler kun få sider i at have læst "Grillristen" af Philip Kerr færdig, så jeg turde dårlig nok læse dit indlæg til ende...

Kan godt lide at besøge din barske/klynkende blog ;-)

Mandejammer sagde ...

Mit indlæg afslører intet om den bogs slutning!

"Grillristen" - skal man nu til at undersøge, hvad det er for noget?

Med tak,
din ærbødigst