onsdag den 15. oktober 2008

En pestilens og plageånd

***
Det uundgåelige er sket. Jeg er blevet kontaktet af en i Facebook, som jeg ikke har lyst til at være venner med, en fyr der traumatiserede mig i mine sarte ungdomsår. Han har 452 Facebook-venner. Hvad skal han så med mig?

Jeg har frygtet dette øjeblik. Hvad skal jeg gøre? Ignorere ham og håbe på, han går sin vej? Eller bare blive venner med ham, fordi FB-venner ikke betyder noget alligevel?

Han ser ca. sådan her ud (forneden):

Frit efter hukommelsen.

Billedet øverst t.h. er fra The Superest, en ret sjov side, hvor forskellige tegnere skiftes til at lave superhelte, der overgår hinandens superkræfter. Start ved begyndelsen.
**

6 kommentarer:

Unknown sagde ...

Det er da nemt.

Skriv til ham at du ikke har behov for flere venner - og du har heller ikke behov for ham.

Mandejammer sagde ...

Du har sikkert ret. Men det virker så aggressivt. Han kan givetvis ikke huske, at han har trampet på mine delikate følelser, som det jo så ofte sker. Jeg vil så nødigt fornærme nogen.

Har du nogensinde skrevet sådan til nogen?

Unknown sagde ...

Ja, jeg er hård i filten når jeg bare skal skrive hvad andre skal gøre, hehe.

Nu er jeg slet ikke på FB, fordi jeg har gjort op med mig selv at jeg ikke har behov for at finde (eller blive fundet af) "gamle" venner/bekendte :-)

Så jeg har ikke skrevet det. Men jeg praktiserer at melde klart ud (verbalt) når folk der gerne vil holde kontakten, men som jeg ikke føler noget behov for at holde kontakt med. Så siger jeg som det er, at jeg ikke mener at det giver mening da vi aldrig har haft en masse til fælles. Det synes jeg ikke der er noget forgjort i.

Mandejammer sagde ...

Du har ret. Jeg kan bare ikke finde ud af det. Jeg melder aldrig klart ud om noget.

Anonym sagde ...

Du kan bare sige ignore. Han får ikke besked om det, så hvis du er heldig glemmer han dig igen i hans utrolige mængde af "venner".

Jeg har ignoreret flere, fordi de ikke er og aldrig har været mine venner. Just do it!

/Maya

Mandejammer sagde ...

Jeg var tæt på bare at sige okay, men nu - med mine trofaste læseres opbakning - vil jeg samle mod til at afvise dette ildelugtende røvhul, der trænger sig på.