mandag den 13. oktober 2008

Rejst fra lejet

***
Min kone kommer hjem og bider næsen af mig, fordi hun har haft en dårlig dag på job.
– Lad mig komme ud af stuen, siger jeg, dronningen er vendt hjem til sit slot.
– Åhr, hold kæft, siger hun.
– Jeg kan ikke tage al den negativitet, siger jeg.
– Det er dig, der er negativ, siger hun.
– Her var fredeligt, indtil du kom hjem, siger jeg og forlader sofaen og går ud på lokum.
Hun er vred over de hjemlige priser på hårforlængelser.
Jeg er stadig sløj.
***

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det var altså lidt negativt sagt - det med freden. Lidet konstruktivt, om jeg må være så fri.

Anonym sagde ...

Du må indse, at du ikke er særlig vild med hende. Har du tænkt på, om det er gensidigt? Kan du li' børnene? Kan de li' dig?

Mandejammer sagde ...

Vi elsker hinanden. Hvor mange gange skal jeg sige det?

Anonym sagde ...

Mange gange! Hver dag!

Mandejammer sagde ...

Ja, men jo ikke til dig.