torsdag den 2. oktober 2008

Hjemmets arne

***
Mine børn slås hele tiden, undtagen hvis man distraherer dem med fjernsyn, indtil de bliver trætte af det og begynder at slås om remoten eller med hinanden igen.

Jo større de bliver, des mere slås de.

Jeg kan ikke være i stue med min kone, når hun ser fjernsyn. Hun ser de værste udsendelser. Kun meget sjældent, hvis jeg er meget træt eller virkelig er glad for selskab, kan jeg holde ud at sidde der, mens hun flipper kanaler for langsomt eller ser Politiskolen 7.

Jeg skal have mit andet fjernsyn hjem fra kolonien.


Konklusion: Alle folk er trætte og vil helst se det de selv har lyst til.

Konklusion 2: Hvis alle folk er trætte, skal jeg ikke komme hjem og råbe: – Jeg gider ikke høre på Hannah Montana!
Eller: – Jeg kan ikke fordrage at høre TV-Avisen! og vandre op og ned ad gulvet og vifte armene over hovedet. Men hvad skal jeg så gøre? Svaret er indlysende: Gå på lokum. Fars sidste refugium.
***

Ingen kommentarer: