fredag den 17. oktober 2008

Ud af døren – NB! En overraskelse til sidst forandrer alt!

***
Der er så mange konflikter i et forhold, hvor den ene er et kreativt, skabende menneske – især om tid. Sådan har det altid været her i huset. Hver gang jeg skal ud af døren, skal jeg have dårlig samvittighed over at gå. I dag syntes min kone f.eks., at hele familien skulle være sammen (og lave noget hun har lyst til), fordi hun endelig har fri fra arbejde (i efterårsferien).

Så bliver diskussionen hurtigt ophedet, for jeg vil ud at male. Det kan jeg gøre, men ikke uden dårlig samvittighed. Det er svært at være skabende kunstner, når man ikke er 100% egodrevet. Jeg er så hyggelig og rar og tjenstvillig og pligtopfyldende, og mens jeg er det, går livet, og andre overhaler mig i inderbanen og tager pladserne før mig. Nu konkurrerer jeg med folk, der er gamle nok til at være mine børn.


*** NYHED! I dag sagde min kone noget, der forandrer tingene. Hun sagde: – Det er jo fordi, jeg gerne vil være sammen med dig.
Sådan havde jeg aldrig tænkt på det! Der kan man bare se. Jeg troede bare, hun altid var sur. Jeg lærer aldrig at regne hende ud. Heraf kan man lære at sige tingene lige ud, for ellers er der altså ingen, der fatter noget. Lad det være mig en lærestreg.
Jeg kan jo også godt lide at være sammen med dem. ***
***

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Vi skal have mere positivt vand på din ego-mølle. En ekstra tår mht. udtryksevne/ kat. tegnsætning: Hold da op hvor er du eksemplarisk udi evnen til traditionel kommatering. Derfor vil vi også gerne være sammen med dig her. Husk på at det ikke er forbudt at rose. (-osse fruen)

Grethe sagde ...

Hmmm. Dit indlæg er meget centralt - også for os halv-kreative. De ægteskabelige kommentarer er søde - sådan noget er svært at stå for ....

Mandejammer sagde ...

Tak, tak. Vent til I ser min brug af semikoloner!

Apropos kommaer kan man modtage et nyhedsbred om sprogtip fra http://www.tjeksproget.dk/?id=35
Der kom bl.a. en tredelt serie om kommasætning, der var me-eget belysende.