onsdag den 1. oktober 2008

Poeten med æggene

***
Hvad laver jeg? tænkte jeg. Jeg stod under bruseren med sæben skummende mellem ballerne og forestillede mig, hvem der skulle have gratis eksemplarer af min debutdigtsamling, der vil tage landet med storm. Okay, Don O må godt få et, tænkte jeg, hvis han spørger.

"Til Don O, min bror i sjælen", skulle der stå.

Jeg kan garanteret komme af med 20 eksemplarer til mine Facebook-venner, tænkte jeg, og hvis min far køber 10 eksemplarer, skal jeg nok få solgt alle 500. Og så forestillede jeg mig mulighederne for at lave ændringer i 2. udgave og rette uundgåelig korrektur.

*

Her sluttede dagdrømmen. Jeg frotterede min hede, lyserøde krop og steg ud til virkeligheden.
***

13 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvaffor nogen æg?

Mandejammer sagde ...

Ah! Så falkeøjet du er. Du fangede min dobbelte entendre: æresbevisning. Her! HIL!

Anonym sagde ...

HIL!

Anonym sagde ...

Når man sutter æg...
- Må man ikke have skæg!

Mandejammer sagde ...

Okay...

Anonym sagde ...

Don Diller, min bare!

Mandejammer sagde ...

Don'en er fanget inde i mellem sine konkurrende spejlbilleder: Hvem er jeg? Hvem er jeg?

Ja, hvem er du?

Anonym sagde ...

Det hedder:
"Når man sutter æg
må DE ikke have skæg"
om jeg må bede!

Anonym sagde ...

your arse har ret. Jeg kunne ikke have sagt det bedre selv. Det er SÅ klamt!

Anonym sagde ...

Fy for SADEN da!

Anonym sagde ...

Amp?

Mandejammer sagde ...

Bare fortsæt. I er godt kørende.

Anonym sagde ...

&&&&&&&&&&&