fredag den 26. september 2008

Jeg skal bæres det sidste stykke

***
Der var litterært kredsmøde i går, og det var en god og givende proces, det handlede bare ikke nok om mig, fordi sidste møde havde været "all me, all the time".

Højdepunktet kom, da Triple-K skreg højt af grin over noget, han havde skrevet, noget med nogens mor, og jeg skingert stemte i.
– Skal du grine ad mig? sagde han spidst, før han deklamerede færdig.
– Du begyndte, protesterede jeg.

Selvom det kun kortvarigt drejede sig om mig, og det kun sporadisk lykkedes mig at rette opmærksomheden tilbage til mit værk til sammenligning og uddybning, gik jeg fra mødet med en slagplan til færdiggørelse af mit nu 2. rev. manus, der er 92% klar, efter jeg høvlede et par knaster af i dag over et par engagerede gennemlæsninger.

Målet er i sigte. Vil det lykkes mig at gøre denne ene ting færdig i mit liv? Eller skal jeg straks begynde på noget andet? Jeg klynger mig til mine fæller, som Dorando Petri, der blev hjulpet over målstregen af begejstrede hjemmebanedommere ved OL-maratonløbet i Rom, 1908.
***

23 kommentarer:

Anonym sagde ...

Du er en klynkende pladdergøj!!!

Anonym sagde ...

Det har jeg altså aldrig skrevet! Det må være en falsk Don! Du er min helt, jo. Jeg vil gerne bære dig over stregen!

Anonym sagde ...

Rødgrød med fløde...

Anonym sagde ...

Ja, det var heller ikke mig!

Anonym sagde ...

Hvem er jeg?

Anonym sagde ...

Ja, du er sgutte mig!

Anonym sagde ...

En af os lyver.

Anonym sagde ...

Ja, du gør!

Anonym sagde ...

Nej, I lyver!

Anonym sagde ...

Nu er det nok! Det er kun én Don Nzo - og det er mig!

Rose of Aberdeen sagde ...

Sådan. Fake this! I'm am the one and only Don N. Aberdeens tornede rose. Kommentarer # 2-4-6-8-10 er mig. J-man kender mig!

Rose of Aberdeen sagde ...

(Godt nok hader han mig fordi han aldrig fik fisse af mig - men hell, jeg har sgu' ikke nogen!)

Anonym sagde ...

Jeg hader min mor!

Anonym sagde ...

Hun hader osse dig!

Anonym sagde ...

Jeg hader Rose of Aberdeen, den narrefisse!

Anonym sagde ...

Jeg elsker hende!

Anonym sagde ...

Jeg mente det heller ikke, undskyld. Jeg var bare blevet lidt stiv i går.

Anonym sagde ...

Hey man, Jayman, ka du ikke sætte en stopper for den palaver med et par rammende sentenser?

Anonym sagde ...

Evt. med en smagsprøve på dine tekster?

Anonym sagde ...

I snakker og røven går!

Mandejammer sagde ...

Hvad sker her? Det er ligesom at være læreren og komme ind i klassen mandag morgen. Drengene løber rundt og laver ballade og pigerne sidder og ser trætte ud.

Dennis sagde ...

Det faldt mig just ind. Kan din evigt nævnte litterære debut ikke blot være en illustreret udgave af mandejammer - udgivet under pseudo, såklart - eller er det måske hele tanken? Et værk der ikke bliver færdigt før din død (pardon for kynismen)?

Mandejammer sagde ...

Illustrere mit liv og udgive det pseudonymt ... Tankevækkende.

Jeg er på sagen.
Hold ikke vejret!