torsdag den 4. september 2008

Mine personlige dæmoner lukker og slukker

***


Og det, mine venner, var sidste ombæring af De personlige Dæmoner.

Læg mærke til, at den sidste tegning er den dårligste af dem allesammen (også den næstsidste), helt i projektets ånd.

Hvor mange var det, 100? Jeg tæller lige efter... Faktisk 130 i alt.

Konklusion: Jeg skal ikke kunne sige, at projektet med at uddrive 100 dæmoner er lykkes. Der er flere endnu, der er så sorte og modbydelige og dybtliggende, at jeg ikke magter at konfrontere dem, og slet ikke offentligt. Mange af dem, jeg har lavet, ligner også hinanden, det er en anden sag. Måske en dag jeg når til de sidste, jeg stakkels plagede sjæl.*)


*) Jeg skriver "sjæl", men det er kun et ord. Jeg er imod sjælen af princip.
***

5 kommentarer:

Annie Fryd sagde ...

Hold nu op med det jammer, mand og vis lidt nosser... ;0)

Mandejammer sagde ...

Jammeren forstummer tids nok.

Mandejammer sagde ...

Vise mine nosser?

Anonym sagde ...

Ja, frem med svaberen!

Mandejammer sagde ...

At hive 'svaberen' frem vil naturligvis være kulminationen på mine anstrengelser.