mandag den 15. september 2008

Solgt ud, brugt op

***
Det tog mig hele weekenden at skrive dette vers:


Det har været den værste uge
Jeg ku sætte mig til at tu’e

Jeg har ikke været snild og kreativ
Jeg har bare spildt mit liv

Det var meningen, jeg skulle være kunstner,
men den drøm er sunket til bunds, for
(Hvad er forskellen på en kunstner
og en der lugter til sine dunster?)
jeg har solgt min sjæl for lidt håndører,
for Satan selv gjort honnør. Åh,
at blive kneppet i røven af Mammon, det
er noget, der gør ondt, eh?

Glørk! Satans sperm må jeg sluge...

***

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg er vild med
kunstner
bunds, for
-rimet!

Suzy Q sagde ...

Så går jeg herind for at erlægge en original kommentar, og så HAR Signe allerede lagt den!
Hvem har NU spildt sit liv!?

Mandejammer sagde ...

Det har jeg. Det er MIG der har spildt mit liv. I spilder blot LIDT af jeres ved at lytte til mig.

Nu har jeg læst Signes kommentar fire gange, og NU forstår jeg den. Hosanna!

Frokosttid. Lidt endnu.

Mandejammer sagde ...

Forsinket PS Jeg glemte at sige tak, tak - det var det rim, der tog mig hele weekenden.