tirsdag den 9. september 2008

Et kup

***
Jeg fandt to sække maling i skraldet i dag. Kunstmaling.


Klik & forstør, det er rigeligt besværet værd.

Prøv lige at se prisen på det lort:


Og så "brækker" han det med gult, tsk.

Nu har jeg arrangeret det hele i tableau-stil for at lette overblikket.


Var der nogen, der sagde Downtown Manhattan? Var der nogen, der sagde skyline?

* * *

PS Jeg startede dagen med at hælde vand i min kaffe (i stedet for i glasset), men min kaffe er så stærk, at det ikke gør noget.
***

13 kommentarer:

Anonym sagde ...

Orv, tillykke!
Min veninde fandt engang en kasse fuld af Rotring-penne, det var også stort.
Nogen mennesker er bare heldige!

Anonym sagde ...

Orv, tillykke!
Min veninde fandt engang en kasse fuld af Rotring-penne, det var også stort.
Nogen mennesker er bare heldige!

Anonym sagde ...

hov!

Mandejammer sagde ...

Det gælder om at have øjnene med sig.

Rotring-penne er et godt fund. Jeg har kun fundet en æske stiftblyanter engang.

Anonym sagde ...

Hvis man dagligt tilbringer alle ledige stunder med hovedet nede i diverse containere kan man vel næppe snakke om held - i bred forstand.

Da jeg var dreng fandt jeg også mange uvurderlige skatte i skraldespande. Men så holdt jeg op med at kigge.

(Fantastisk fund, dog, det må man gi' dig! Og så lige til dig, der er så nøjsom ;o)

Mandejammer sagde ...

Du er bare misundelig. Jeg står ikke på hovedet i containere, jeg har bare øjnene med mig. Som Gud siger: Søg og du skal finde. Mao. det man ser efter, finder man. Mao. man overfører sit indre "skema" på den omkringliggende virkelighed, okay? Mao. som Picasso sagde: Jeg søger ikke, jeg finder. Mao. som ham der NeoGeo-kunstneren, jeg har glemt hvad hedder, sagde: I don't shop, I browse.

Anonym sagde ...

Jeg tror hverken på Gud eller Mao. Og jeg både finder og oser, bare ikke i skraldespande. Nå.

Mandejammer sagde ...

Mange mennesker tror ikke på, at man kan få noget gratis. Eller at noget kan være noget værd, uden at de har betalt for det.
Det er den sørgelige sandhed.

Anonym sagde ...

Hva' mæ kærlighed?

Anonym sagde ...

Der er bare ingen regning, som Peter Belli siger i den dér reklamefilm...

Mandejammer sagde ...

Kærlighed? Det kan man også finde i skraldet. Min ven Steve fandt sin chihuahua, da han hørte noget pusle i en skraldedynge. Nogen havde smidt hunden ud i en pose. Og han elsker den hund.

Anonym sagde ...

Nej, kærlighed koster ikke noget, det er bare hårdt arbejde, som oven i købet efter sigende bærer lønnen i sig selv, ikke mindst de mange dage, hvor man har gjort et eller andet forkert, som har fået hende til at dreje halsen om på den varme hane. (Og så er det altså MIG, der er den rigtige Driverten, drivert)

Mandejammer sagde ...

Der er mange driverter. Jeg er glad for, at I selv kan holde styr på det.