tirsdag den 30. september 2008

Vendepunktet

***
Bitre mænd og kvinder, I kan godt begynde at lede andetsteds efter lumre historier om ægteskabelig splid. Jeg har bestemt mig for at være lykkelig i mit ægteskab, fordi jeg alligevel ikke har noget valg. Hvorfor kæmpe imod, som manden sagde, da han stod i kviksand til livet.

Vendepunktet kom, da min kone gjorde mig opmærksom på, at vi måtte ændre tone over for vores datter, fordi hun går og lider. Lysende klart. Så tænkte jeg og sagde: – Ja, vi kan ikke være bekendt at dele vores latterlige drama med andre. (Æhem.)
– Ja, især dem, der har brug for os, sagde hun.
– Ja, sagde jeg, dem for hvem vi repræsenterer hele strukturen på deres liv. Hele skelettet.

Alt andet er vanvid.


PS Det med "dramaet" har jeg fra Dan Savages podcast, hvor han taler om, at navnlig unge mennesker gerne mener, at deres kærlighedsliv skal være et stort romantisk drama og lader det gå ud over alle.
***

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

BVA? Er det en kode?

Mandejammer sagde ...

Hej Donny.
BVA? Hvad er BVA?
MJ

Anonym sagde ...

Kig på dit eget indlæg! Det er ligesom en gammeldags roman med de Store BegyndelsesBogstaver. Og det ligner en kode.

Mandejammer sagde ...

Ah ja. KODEN!

Anonym sagde ...

Hvordan gik det lige?

Mandejammer sagde ...

Godt spørgsmål. Jeg var faktisk ved at forberede et nyt indlæg i samme dur, men så kom der noget andet i vejen. Jeg har tre sider noter fra september i år om emnet. Sådan går det op og ned – med raske fjed ned, som en genstridig prop op.